Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Styrservoledningar 9-5, skillnader?

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 922

    Styrservoledningar 9-5, skillnader?

    Är det nån som kan bekräfta eller dementera att ledningarna är ändrade så att om man köper hela satsen med främre och bakre så kan man inte bara använda främre röret i den satsen och byta på en bil som har det äldre paketet? Tittar man på bilder så ser det ut som att skarven på subframen är spegelvänd i rörsatsen jämfört med det som sitter på bilen. (9-5, 2.0t 2005)
    Satsen heter 32015402
    Det tidigare främre röret heter 5531785 och verkar ha lödd anslutning på röret och lekande mutter på nästa rör. Den nya satsen verkar ha lekande muttrar på bägge ändar och sen tvärtom då mot tidigare.
    Är det så?

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Enklast är kanske att ringa och kolla med någon som har satsen hemma.
    Har du sett den på SpeedParts, Maptun, Orio eller?

    Är nyfiken på svaret själv, har ju en -05 och har rivit ur hela styrväxeln och slangen/röret som har en skarv ungefär vid vevaxeln gick ej att dela då den sitter som berget och jag kommer att dra sönder röret eftersom muttern sitter fast i röret.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 922
    jo jag har sett ganska tydliga bilder men man vet ju hur det är. Bilder kan ljuga när man väl står där med delarna hemma.........Tänkte mest på om nån har stått i samma situation. Skarven ser jättefin ut på den här bilen så jag tror inte det är nå problem att få isär. Därför tänkte jag bara byta den främre delen men den finns ju inte överallt. Maptun har och jag har mailat dom. Får se om de kan svara idag och bekräfta.

    Men å andra sidan kanske det inte är särskilt svårt att ta bort det bakre röret också? Tyckte det såg aningen bökigare ut.

    Fast å andra sidan är det ju en skarv iallafall, bytte tryckröret på en Volvo v70 och den är i ett stycke. Inte helt lätt att tråckla dit och ibland tror man nästan att de ställer vissa delar på golvet och bygger bilarna runt denna.

Liknande ämnen

  1. Skillnader på og9-3 S och och og9-3 SE
    Av Roger #2378 i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 00:12
  2. Skillnader 9k M/95 <-> M/98 ?
    Av Angus i forum Allmänt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 15:25
  3. Skillnader kkk k24-k27
    Av Mattias Reiman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-03-21, 17:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •