Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: "Assistansbolaget" - minst sagt generösa villkor....

  1. #21
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Citat Ursprungligen postat av H-M Visa inlägg
    Måste bara skriva det igen. Den bästa assistansen på den resan var forumet.....

    Ett liten nödrop på forumet och det tog inte många min .....

    Finns det folk som hjälper Saabägare utomlands i nöd ??
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    Ja varför inte? Skulle absolut göra själv göra det om jag var inne på forumet just då och kunde bidra Är ju betydligt lättare att sitta hemma vid datorn och söka än från en liten telefon. Självklart tycker jag. I allmänhet korta uppskattade svar. Inte så att man sitter uppbunden i timmar direkt... vad är skillnaden mot ett motorstopp i Gnarp eller Neuköln? Man hjälper väl om man kan
    Senast redigerat av H-M den 2015-08-20 klockan 09:04.

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    Här är tråden. Ser kanske inte så märkvärdigt ut men jag kan försäkra att det gjorde enormt mkt att snabbt kunna få några adresser. Vad jag minns kom inga Saab-namn upp när jag sökte på mobilen: http://forum.saabturboclub.com/showt...erkstad-någon
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  4. #24
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Hehe. Jag tror Herman var lite ironisk med syftning på den goda sammanhållningen oss emellan.

    Men det är alltid roligt att bli påmind om sådana historier.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #25
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Precis, vi hade ju en kille med en 9-3 Aero som satt fast i Italien med en bil som vägrade starta som jag både hjälpte per telefon och via forumet
    En fullständig främling och inte medlem i klubben men Saabägare, Klart vi hjälper till
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #26
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    Det "värsta" var kanske förra sommaren. Kompisen ringde från O-ringen nere i Skåne (en fre kväll tror jag). Kopplingen i botten på sin V70-04. Undrade om jag visste något. Ringde först en kusin i Kristianstad men hon hade ingen aning. Kom på Saabforumet. Ville ju inte smutsa det med Volvosaker utan la tråden på en obskyr plats i forumet där sällan någon tittar och bad tusen gånger om ursäkt. Dröjde inte länge förrän tips om helgöppna verkstäder började droppa in och tom förslag på felsökning. Helt otroligt

    Jag skall aldrig göra om det Jag lovar!
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  7. #27
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Du är så välkommen så :-D

    1 användare gillar detta inlägg

    H-M

    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Angry

    Kan verkligen inte rekommendera detta bolag. Assistansbolaget, vägassistans.
    Sitter utomlands. Fick problem med bilen. Kokade på motorvägen. Byte av vattempump behövdes.
    Fick ingen hjälp utom bärgning till en ort där de inte fick ?? laga bilen.
    Enligt kontraktet skulle vi få en motsvarande hyrbil samt hjälp med övernattning och resa till slutmålet.
    Utlandscentralen sade att de gärna ville hjälpa oss men bolaget i Sverige gav kontraorder. Vi fick varken bärgning till verkstad eller hyrbil eller övernattning. Beskedet var att de ansåg att vi begått ett misstag och måste därför arrangera resa till slutmålet och boende och bilreparation själva ( samt bogsering till en verskstad ) och möjligen kunde kvitton /utlägg betalas i efterhand. Detta arbetet skulle jag göra utan att kunna språket eller verstäder eller hyrbilsföretag.
    Skamligt tycker vi. Orsaken till att de vägrade hjälp var att fel bärgningsbil hade räddat oss från motorvägsavfarten där vi stod i stekande sol och väntade i flera timmar. Alla bärgningsbilar såg likadana ut visade det sig och deras kunskaper i Engelska och Tyska var obefintliga. Hur fasen ska vi veta vilken bärgningsbil som var rätt i en pressad sutuation som denna?

    Till stora kostnader och stort besvär tog vi oss själva mot slutdestinationen efter en dags väntan med oklara och frustrerande besked. De fick för sig att bärga bilen ca 150 mil bort från vår slutdestination bara för att det fanns en märkesverkstad där. Vi protesterade vilt. Varför i så fall inte titta på vår slutdestination och bogsera oss till en verkstad närmare. Vi har trots allt en hel del saker i bilen som vi behöver.

    Funderar på att läcka detta till kvällstidningarna. Något som de skulle älska i semestertider.....
    Senast redigerat av Anders1 den 2016-08-02 klockan 18:21.

  9. #29
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    Tråkigt. Hoppas det ordnar sig.

  10. #30
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 195
    Medlem#
    ja
    Kass.
    Har du någon hjälp av den vanliga bilförsäkringen?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  11. #31
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    150 mil? Som att bärga den från Kiruna till Skåne typ
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  12. #32
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Kass.
    Har du någon hjälp av den vanliga bilförsäkringen?
    Har gjort en skadeanmälan. Det visar sig att de kunde hjälpa till mot en självrisk på 1500kr. Just nu är vi dock i assistansbolagets klor. Vet inte exakt var bilen är, om den repareras, när den är klar och vilka kostnader jag drabbas av.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av H-M Visa inlägg
    150 mil? Som att bärga den från Kiruna till Skåne typ
    Visst är det idiotiskt, bara för att det finns en märkesverkstad där. Bilen är ca 20 år. Vad är poängen med en märkesverkstad då?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Byta "tempgivare insugsrör" efter "check engine" tre blink 9000 -93
    Av saabdude i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-08-01, 00:52
  2. Oljeläckage! (minst sagt!!)
    Av Freddan84 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 00:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •