Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Turbo säten saab sportcoupé?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Smile Turbo säten saab sportcoupé?

    Tjenare. En vän hade en 9-3 sportcoupé för ett tag sedan med halvskinnsäten som det stod Saab turbo på med något inslag av rött om jag kommer ihåg rätt.
    Vad är det för säten? riktigt snygga. Och är det möjligt att sätta in likadana säten i en 9-3 5D 2.0T -1999?
    MVH.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976
    Det är inte de vanliga Aerostolarna tro? De hade iaf "turbo" skrivet i ryggstödet, men halvskinn vet jag inte om de finns som? Eller med röda detaljer?

    http://www.garaget.org/?car=249733&image=2354605

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    296
    Jag är inte expert på dessa säten men vet att:

    Det finns ju Viggen-inredning i svart/orange, men det står ju "Viggen" i ryggen på dessa och inte "Turbo", plus att de är orange detaljer, inte röda som du nämner.
    Det finns även specialvarianter från Saab, typ "lingonklädsel" som någon kallade den, en läderklädsel om jag minns rätt som är svart/röd. Kan det vara denna? Fast den kom nog innan 2001, då Saab började prägla "Turbo" i bl.a Aero-stolarna.
    Sen finns ju halvskinnklädsel med "Turbo" i ryggen - som satt i 9-3 "Sport Edition" från MY02. Men denna fanns bara i svart, inte rött.

    Det kan inte vara en "hemma"fixad klädsel du sett? Angående om stolarna passar - är det bara från en 9-3 till en annan (gäller att det är rätt med 3-dörrars resp. 5-dörrars-stolar, är ju olika, likaså baksätet!) så passar det. Hur det är med manuella kontra elstyrda, hur svårt det är, låter jag vara osagt.

    Vi får invänta någon OG9-3 expert för ett uttalande vad som gäller och finns helt enkelt.
    /Hej
    Kör nuförtiden en S(AAB)koda Octavia -20
    Tidigare: NG9-3 SC Aero -07, NG900 2.3 -96 (Åkt OG900 & 9000 i barndomen)

Liknande ämnen

  1. sportcoupé avgasystem skilnad från 5dörrars 9-3-99
    Av bakken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •