Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 68

Ämne: Dags att sluta som admin och moderatoransvarig

  1. #1
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Ny moderatoransvarig: Travis

    Från och med nu har forumet en ny moderatoransvarig; Travis.
    MrTurbo har valt att kliva av jobbet som moderatoransvarig på forumet och koncentrerar sig nu på STCS facebookgrupp istället.
    Vi inom ledningen tackar Pelle för många års förtjänstfullt arbete på forumet. Det var Pelle som rekryterade mig en gång i tiden, och se vart jag hamnade

    Samtidigt hälsar vi Travis välkommen som moderatoransvarig på forumet. Jag låter Christian presentera sig själv och sina tankar inför jobbet

  2. #2
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Man tackar!

    Ja de flesta "känner" mig väl redan, så det finns nog inte så mycket att säga om mig själv mer än att jag inte längre jobbar som väktare som det står i min lilla presentation i en annan tråd, utan nu jobbar jag med motorprovning på AVL i Haninge.

    Mina tankar inför jobbet. Ja, den var svår. Ska jag vara ärlig så är jag inte fullt införstådd i vad det innebär att vara moderatoransvarig, men jag hoppas att bitarna liksom ska falla på plats under tidens gång
    Har ni några frågar, funderingar eller förslag så är det bara att ni hör av er.

    Nu när jag även är en del av IT-gruppen så ska jag försöka friska upp mitt minne sen skoltiden och förhoppningsvis så ska jag kunna förbättra och förenkla för oss moderatorer.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Jag är övertygad om att herrn kommer göra ett storartat jobb

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 866
    Medlem#
    4458
    Grattis, eller beklaga eller hur man nu vill se på det!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Då vet man vem man skall jaga nu då



    Ba, skoja...

    AVL, vad gör dom då?
    Senast redigerat av RZ den 2014-03-09 klockan 22:58.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #6
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Då vet man vem man skall jaga nu då
    Uh oh...

    Nej men ärligt så ska jag se till att lära mig hur saker och ting fungerar och göra mitt bästa för att underlätta för oss.
    Jag får gå igenom vår tråd om forumet och se vad som behöver göras.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  7. #7
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 247
    Kanon Travis. Det blir bra.

    AVL Haninge är väl gamla Motor Test Center MTC som väl var statligt? Var det inte AVL som tog över Saabs motorlabb i Södertälje också?

    För många år sedan var jag i Haninge. Passerade testceller med motorer. Helt plötsligt såg jag en 5-cyl Volvospis men utan tändstift. Åkte själv V70 GLT då och motorn var hemskt lik min egen . Det var Volvos diesel som var på certifiering. De använde ju Audi/VW diesel.då. Borde har varit sommaren 2000. Vill minnas att vi pratade Saab också då jag väntade leverans på min 9-5 Aero M-01 då. Frågade naturligtvis men fick bara ett leende och svaret, "den där har du inte sett".

    /Fred
    Senast redigerat av Fral den 2014-03-09 klockan 23:39.
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  8. #8
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Nej men oj, jag insåg inte att den här tråden låg öppen för alla, utan trodde att den låg i moderatordelen. Därav "min lilla presentation i en annan tråd"

    AVL i Haninges hela namn är AVL MTC motortestcenter AB. Vad jag vet så ägdes fastigheten tidigare av Bilprovningen som ju är statligt ägt.
    Österrikiska AVL köpte sedan lokalerna och började med motorprovning där och i Saabs gamla lokaler i Södertälje, precis som du säger.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  9. #9
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Om det är för mycket så radera våra texter då.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  10. #10
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Om det är för mycket så radera våra texter då.
    Äsch, det är bättre att erkänna sina misstag än att försöka fiffla bort dem.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  11. #11
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Men när jag nu har allas uppmärksamhet så kan jag ju passa på att säga att det ska bli en kul utmaning, och även om allt är lite rörigt för mig just nu så tror jag att det här kommer bli kalasbra!

    Har ni några problem på något sätt eller tycker att en moderator varit för elak mot er så får ni gärna komma till mig och gråta ut
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  12. #12
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Kan börja med att säga att jag tycker Pelle har gjort ett kanonjobb under alla år. Lite tråkigt att forumet förlorar honom till FB, men jag litar på att Mr Travis kommer hålla forumet på en lika bra nivå som tidigare.

    Första uppgiften kan vara, om det inte är ordnat än, att ändra på meddelandet man får efter en anmälan är avklarad. Fick PM om icke godkänd annons senast med.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  13. #13
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Tyvärr verkar det som att det bara finns ett meddelande som kan gå ut i det där läget. Vi får väl helt enkelt ändra lydelsen så det blir luddigt nog för att gälla i båda fallen

    Sen när det gäller Pelles "defection" så tycker jag att det är föredömligt av Pelle att själv inse var man gör mest nytta och sina begränsningar vad gäller tid och engagemang.
    Senast redigerat av bollman den 2014-03-10 klockan 08:08.

  14. #14
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Att döma av hur bra han varit som moderator så är jag helt övertygad om att Travis kommer att göra ett kanonjobb även som moderatoransvarig.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 496
    Jaha så nu ska folk alltså köra med fel vev i motorn för att vara accepterade av moderatorer? :/
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  16. #16
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 684
    Medlem#
    7346
    Grattis!
    Jasså så du har börjat på AVL? Då ska du få ett första "IRL-uppdrag" som moderator - Sparka Henrik i röven och be honom svara på mina mail

  17. #17
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Tack för de fina orden!

    Citat Ursprungligen postat av Manick Visa inlägg
    Jaha så nu ska folk alltså köra med fel vev i motorn för att vara accepterade av moderatorer? :/
    Japp, så är det, men bara tills jag fått i rätt vevaxel. Så om alla hjälper mig så går det fort
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  18. #18
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156
    Stackars jä*** vad vi ska köra med dig...

    Närå, blir nog fint det serru.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  19. #19
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Forumet får ny administration

    Från och med idag är det Travis som är forumets huvudsakliga administratör och inte jag.
    Travis blir forumets fjärde administratör i ordningen (om jag minns rätt):
    Frazor, root, bollman och nu Travis.

    Travis får själv berätta om sina planer allteftersom, men jag är säker på att forumet står inför en spännande utveckling med många nya funktioner.

    Jag kommer fortsätta som klubbens IT-ansvarige och tillsvidare som Travis "deputy" och "teknisk support".

    Förändringen sker för att bättre tillgodose klubbens IT-behov och utveckling. Vi har redan Pelle, Mr Turbo, som ansvarig för klubbens Facebookgrupp och nu får forumet också en egen ansvarig.

    Klubbens IT styrs från IT-gruppen som är direkt underställd styrelsen och i denna grupp ingår alla "ansvariga" med mig som IT-ansvarig och Krantz som min vice. Genom att utöka gruppen med fler ansvariga och sprida arbetet på flera personer är vår förhoppning att vi skall kunna utveckla fler intressanta funktioner för klubben och samtidigt säkerställa kvalitet och långsiktighet.
    Redan nu finns planer på fler områden som kräver "ansvarig" så om du är intresserad av att hjälpa till med IT inom klubben, håll ögonen öppna, det kommer att finnas gott om möjligheter att hugga i för att göra STCS attraktivare!

    Med det sagt lämnar jag över stafettpinnen till Travis och önskar hela forumet "Godspeed"!

  20. #20
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Tack för det, Patrik!

    Ja det ska bli jättespännande att ta över som huvudansvarig för forumet!
    Bollman har redan tagit fram ett gäng idéer och även gjort en hel del förarbete. Det jag, tillsammans med bollman och några andra som ska rekryteras, är att slutföra dessa och se till att resultaten blir bra och förhoppnigsvis uppskattade och användbara. Bl.a. är ett nytt utseende på forumet planerat.
    Jag kommer tills vidare att sitta kvar som moderatoransvarig då jag tycker att det är en kul uppgift och förhoppningen är att det inte kommer att bli för betyngande.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Vad får en SRS lampa att sluta lysa, og9-3
    Av Brains i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 03:01
  2. Elstolen sluta fungera!
    Av HenkeTIC i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 10:32
  3. Svar: 35
    Senaste inlägg: 2005-07-12, 10:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •