Har en IC från en 9-5 Aero någon effekt på en ng900 som är trimmad? Hur passar det eller är det mycket modifiering jämnfört med en IC från ex. speedparts??
Har en IC från en 9-5 Aero någon effekt på en ng900 som är trimmad? Hur passar det eller är det mycket modifiering jämnfört med en IC från ex. speedparts??
Live and let die
9-3 SS 2,2tid Vector
Den IC:n är inte att föredra.Ursprungligen postat av Källén
1. Den får inte plats (för hög om du har AC)
2. Nyare IC alt Viggen/TID från 9-3og passar rakt på (är minst lika bra som 9-5)
3. Passar inte något vidare med fästen, slangar.
Där har du tre skäl till varför jag skulle skippa den.
Satsa på Nr.2 såvida du inte ska upp över 280-290hk istället.
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Ok tack för svaret.. Men vad är TID IC??
Hur är 9-3 Aero IC då den borde ju vara grövre än orginal??
Live and let die
9-3 SS 2,2tid Vector
Han menar nog TDI diesel.Ursprungligen postat av Källén
Alla 9-3 med T7 motorstyr ska ha crossflow IC samma som aero och viggen om jag fattat rätt.
Antar att du har slangarna in i samma ände på ic nu? Nog behöver du ny slang till turbon (T25) också=svindyr circus 1000:-
Andra slangen förlänger du lätt en liten bit.
IC får du för 1600:- på www.sdcc.se de har mängder i bra skick.
Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
Garaget
Hur faen söker man på SDCC? provade t.ex att söka på generator. Noll träff. Vad gör jag för fel tro?
Mvh /Bus - A.k.a. Lars Johansson
brukar inte vara några problem.. jag bryukar välja bilmodell och sen klicka mig vidare genom de olika katigorerna till under rubriker..
Live and let die
9-3 SS 2,2tid Vector
Jo fan nu när du säger det så är det nog TID Jävla saab koderUrsprungligen postat av crazyblackadder
Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
Garaget
Viggen/Aero IC´n duger väl upp till 250hk!
En bra IC för bra peng har www.amworks.com , Alutech.se säljer dom.
såg ju bra ut.. har du några erfarenheter om hur det passar å så och vilken storlek är lämplig.?
Live and let die
9-3 SS 2,2tid Vector
Titta på IC bilderna så ser du en som sitter på en og9-3 med AC-grejor kvar på orig. plats....Ursprungligen postat av Källén
Frågan är vad en sån kostar?
"Nä det är inte jag som är Djävulen...
Jag är hans onda tvillingbror."
900ng med rasad motor, bra anledning till att köpa en 900og. Äntligen!
om man köper en viggen ic.. var får jag då tag på röret från andra sidan ic till turbo?? finns det på sdcc? hur jobbigt är det att byta ic på en 900? man måste ha ner fronten va??
Live and let die
9-3 SS 2,2tid Vector
Montera ner stötfångaren så reder de sig själv för dej, simpelt nästanUrsprungligen postat av Källén
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Hej!
Här finns en bra beskrivning på ic byte på ng900.
[url] http://photo.platonoff.com/Auto/2005052 ... tercooler/
SAAB 9-3ss Aero-04 *såld*
Audi a4 2.0 TSQ-07
Finns en kille på forumet som kör med sån där ic, han är iallafall nöjd som jag förstått det.Ursprungligen postat av HELLracing
Ring eller skicka ett mail till Alutech så får ni nog ett pris av dom på den där ic´n.