Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Biläventyr till Nürburgring 2016?

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vara, Västra götalands län
    Inlägg
    175
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Håller med dig till fullo! Fast jag tycker nog ändå att din kartläsare var lite trött på slutet.
    Ja, det kan vara slitsamt att vara kartläsare på ringen... Det är många kurvor att hålla reda på, men vi tar väl nya tag nästa gång?

    1 användare gillar detta inlägg


    Hälsningar Ola
    *******************************************
    SAAB 9-3 Aero SportCombi 2.0T BioPower XWD -10

  2. #22
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Ok, nu sitter jag och hoppas att detta verkligen blir av!
    Jag bygger min 9-5a just för detta ändamålet!

    Bilar vi ner i bilarna som ska gå på ringen eller är det ett "bilsläpsvänligt" tempo?
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  3. #23
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Förra året var det "vi ses på ringen"-tempo. Det vill säga att man åkte i sin egen takt och sin egen gps-navigationsväg från landstigningen i Tyskland. Ville man vara säker (eller säkrare) att samåka ner med någon bil så gjordes detta upp innan med berörd förare.

    Några åkte inte raka vägen ner. Andra stannade flera gånger för tankning och mat och så vidare. Sågs man ofta första timmarna så blev det färre gånger senare på dagen och kvällen. Alla som skulle vara på plats var på plats till kvällens middag vad jag minns.

    1 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  4. #24
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    595
    Medlem#
    5788
    Var ner i år till Ringen avverkade 16varv på tre dagar, dock mycket skrotningar dom dagarna vi var ner..

    Tar ca 23,5 timmar att åka från Gävle 160mil enkel resa, tankade dragbil och Aset för ca 10k drygt 20 k totalt med hus o mat..

    Blir det av för min del, så blir det med vagn ner(för då vet jag att man kommer hem också)..
    //Dunken
    Projekt Secret ..

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    960
    Har ni tittat på fler datum?

    Jag kommer bla åka ner över påsk, kanske hela påskveckan.


    ( Skriver detta från testbanan Nardo i Italien )

  6. #26
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av HP Visa inlägg
    Har ni tittat på fler datum?

    Jag kommer bla åka ner över påsk, kanske hela påskveckan.


    ( Skriver detta från testbanan Nardo i Italien )
    Tjenare Henrik!

    Vi inväntar öppetiderna för turistkörningen innan vi sätter ett datum.

    http://www.nuerburgring.de/en/drives...6&year_20=2016

    Ha det så trevligt i Italien

    Mvh Michael

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536
    Vi är ngr som varit nere ett antal år, en gång på våren och en gång på hösten, det är oftast varierande körtid, tyvärr. Senaste gången var jag och min bror nere i september och det var mkt skrotningar och avstängningar under dagarna vi var där. Vi brukar fixa 25 varv på 2 kvällar och en heldag utan problem, men denna gång stod vi mest still på heldagen och den ena kvällen öppnade man inte ens banan pga inspelning för ngt tv spel. Vad det gäller försäkringen så kan jag bara tala för vår del, vi har varit inblandade i lite plåtkontakt med tyska resp schweiztsare, bägge gångerna med polisinblandning. Böter på plats och dömda som vållande i efterhand!. Jag påtalade för polisen min syn på saken och det var inte direkt poppis, betala dina böter eller vi låser in bilen! Försökte förklara att jag höll spår och därav fick plåtkontakt med en tysk som skulle om fast det inte fanns plats för detta. Förklarade att jag har över 100 varv där och min motpart var ute på sitt första och förivrade sig ordentligt, men nej felet var mitt, jag hindrade hans omkörning.

    Eftersom samanstötningen inte var direkt stor så stannade jag inte utan körde vidare, senare på em blev jag avplockad från banan till väntande polis!!

    Blev då upplyst om att det är INGEN tävlingsbana, du får INTE ha hjälm på tysk landsväg! Vilket polisen rubricerar detta som. Om ngt händer så se till att få dit polisen, då blir det rapport och det svenska förs bolaget har svårt att komma ur ersättningsfrågan. Har dryftat detta med förs bolaget ( MHRF o bil& mc) bägge dessa är beredda att ersätta, både motpart och egna skador. Dom fick tillslut erkänna att det är en tysk betalväg med bl.a hastighetsskyltning mm.

    Men jag tror att man måste stå på sig mot bolaget för att få rätt, och en tysk polisrapport hjälper, platsen är märkt med ett tyskt vägnummer!
    Men det bär ner igen under våren, det är den ultimata banan att köra på.

  8. #28
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Bra info/förklaring/berättelse. Läser man försäkringsvillkoren för Bilsport & MC och andra bolag, så nämns Nürburgring vid namn liksom flera andra motorbanor som exempel där vissa speciella villkor gäller. Kan det vara så att det egentligen är GP-sträckan som avses, inte Nordsträckan? Är ju en viss skillnad på de båda.

    Hur som helst så skulle jag vilja ha skriftligt från försäkringsbolaget innan jag vågar mig ut på banan med något mer dyrbart fordon. Precis som du skriver så finns det andra än du själv som kan ställa till det för en. Och då menar jag övriga förare, inte polisen i det här fallet.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  9. #29
    STCS Kassör Sportavgasrörs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    148
    Medlem#
    8518
    Nu verkar det som att datumen för årets turistkörningar släppts, http://www.nuerburgring.de/en/fans-i...016#location20
    När har ni andra tänkt att åka ner, om det är en del?
    Saab 9-5 2.3T -02
    Saab 9-5 Aero -03
    Mer känd som "Turbo CD" på banträffarna http://www.garaget.org/TurboCD

  10. #30
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Citat Ursprungligen postat av Sportavgasrör Visa inlägg
    Nu verkar det som att datumen för årets turistkörningar släppts, http://www.nuerburgring.de/en/fans-i...016#location20
    När har ni andra tänkt att åka ner, om det är en del?
    Jag tycker att vi bestämmer ett datum så åker alla ner!
    Jag är på närsom!

    Skickat från min Nexus 6

    1 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  11. #31
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    960
    Påskhelgen eller 5- 8 Maj verkar det vara som gälle rpå vårkanten.

    Det burkar inte vara någon större ide att åka ner om det inte är ett par dagar i rad med heldagsöppet.

  12. #32
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536
    Påsk är tidigt, fortfarande kallt. 5-8 maj ligger green hell days med massor av folk, i synnerhet engelsmän ( beware of yellow plates!!!)
    Vi har bokat och åker ner till pingst. Avresa från skåne fredagen den 13 maj, kvällskörning på lördagen, heldag sön och måndag sedan hemresa på tisdag morgon.
    Som det är nu blir vi 9 Porschar som åker i sällskap ner.

  13. #33
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Citat Ursprungligen postat av Michael Rasmussen Visa inlägg
    Påsk är tidigt, fortfarande kallt. 5-8 maj ligger green hell days med massor av folk, i synnerhet engelsmän ( beware of yellow plates!!!)
    Vi har bokat och åker ner till pingst. Avresa från skåne fredagen den 13 maj, kvällskörning på lördagen, heldag sön och måndag sedan hemresa på tisdag morgon.
    Som det är nu blir vi 9 Porschar som åker i sällskap ner.
    Detta skulle vi samordna på något vis!
    Jag är riktigt sugen!

    Skickat från min Nexus 6
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  14. #34
    Sugmotor Mattias Ds avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Jonstorp
    Inlägg
    15
    Medlem#
    9912
    Jag e absolut sugen på Ringen, var ett par år sedan nu så det börjar bli hög tid. Avvaktar datum med spänning.

  15. #35
    STCS Kassör Sportavgasrörs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    148
    Medlem#
    8518
    Spännande, själv har jag i alla fall bokat som följer. Åker Kielbåten ner 1:a juni för att ankomma 2:a juni. 2:a juni till 6:e juni har jag bokat Franky House am Nürburgring, som ligger 1,8 km från banan.
    2:e juni samt 3:e juni är det öppet 2 timmar på seneftermiddagen. 4:e och 5:e juni är lördag-söndag och då är det heldagsöppet vad jag kan se. 6 juni hemfärd mot Kiel för båten tillbaka till Göteborg, som går på kvällen.
    Detta är alltså vecka 22, någon mer som tänkt åka ner de här datumen?
    Saab 9-5 2.3T -02
    Saab 9-5 Aero -03
    Mer känd som "Turbo CD" på banträffarna http://www.garaget.org/TurboCD

  16. #36
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Vi fortsätter diskussionen i tråden:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...18-e-september

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

Liknande ämnen

  1. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2016-02-05, 18:58
  2. TurboTrycket Kalender 2016
    Av tornros i forum TurboTrycket
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-10-25, 17:12
  3. Biläventyr till Nürburgring 2014
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 90
    Senaste inlägg: 2015-07-22, 01:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •