Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Låsa fast takräcke 9-3 SS

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976

    Låsa fast takräcke 9-3 SS

    Jag har en 9-3 SS som jag precis köpt takräcke/lastbågar till. Som ni vet skruvas de fast med fyra insex, och det är ju inte helt optimalt ur stöldsynpunkt. Har någon av er ett förslag på hur man försvårar för någon att bara skruva upp skruvarna och bära iväg bågarna (med tillhörande box framförallt)? Jag tänker nåt i stil med andra skruvar som kräver nåt konstigt verktyg eller likande. Lås som jag skrev i rubriken är väl att ta i, men försvårande åtgärder helt enkelt!

    Hur har ni löst det?

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Som du själv skriver, andra skruvar. Finns allt från standard säkerhetsskruvar med konstiga huvuden till att man gör något helt eget. Det första alternativet kommer man troligen ganska långt med. Redan att det är skruvat med verktyg är ju ett första steg jämfört med att bara vrida på några rattar eller liknande.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Som du själv skriver, andra skruvar. Finns allt från standard säkerhetsskruvar med konstiga huvuden till att man gör något helt eget. Det första alternativet kommer man troligen ganska långt med. Redan att det är skruvat med verktyg är ju ett första steg jämfört med att bara vrida på några rattar eller liknande.
    Tack! Ja det är nog den bästa och kanske enda lösningen. Är det någon som vet var man köper skruvar med konstiga huvuden? Torx hittar man ju lite varstans och det är väl något bättre än insex, men helst ännu lite jävligare.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    76
    Såna här kanske? Heter tamper proof bolt på engelska. Har sett en svensk manual där de kallades för klåfingerskyddade skruvar.

    Tobbe
    Saab 9-3 1,8 BioPower 2008
    Cadillac BLS 2,0t FlexPower 2008

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Precis. Det är en variant av dom jag syftade på.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976
    Då vet jag vad jag ska söka på! Stort tack för hjälpen båda två!

Liknande ämnen

  1. Takräcke
    Av Tommy1975 i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 13:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •