Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ladda batteriet Saab 9-3 OG

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -

    Ladda batteriet Saab 9-3 OG

    Hej!

    Kanske en lite löjlig fråga, men vad händer om jag plockar ur batteriet ur bilen för att ladda det? Jag tänker på funktioner som centrallås, startspärr, larm etc. Hur låser jag t.ex. bilen? Jag antar att fungerar mekaniskt också om batteriet inte sitter i? (jag måste kunna låsa bilen under laddningen). Kommer nycklarna/startspärren att börja krångla när batteriet varit bortkopplat?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Välkommen till STCS MKP

    Låser gör du som på en gammal hederlig bil om inte låsen kärvat ihop.
    Det som kan låsa sig är att originalradion kräver kod för att starta igen, så var det på min NG900 -94 och jag vet inte hur länge det var så och om det aktuellt på din bil vet själv inte exakt när det upphörde. Är det annan stereo är det dess bruksanvisning som gäller.
    Men om det är så så borde ägaren ha koden eller så kan man få den av Saab (det fick jag)

    Övrigt borde allt funka.
    Vad har bilen för årsmodell?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Välkommen till STCS MKP

    Låser gör du som på en gammal hederlig bil om inte låsen kärvat ihop.
    Det som kan låsa sig är att originalradion kräver kod för att starta igen, så var det på min NG900 -94 och jag vet inte hur länge det var så och om det aktuellt på din bil vet själv inte exakt när det upphörde. Är det annan stereo är det dess bruksanvisning som gäller.
    Men om det är så så borde ägaren ha koden eller så kan man få den av Saab (det fick jag)

    Övrigt borde allt funka.
    Vad har bilen för årsmodell?
    Tack för snabbt svar till en okunnig!

    Det är en 02:a och det sitter en orginalradio i den med CD. Nej, det är nog inga problem med att låsen kärvar, för det verkar som om bilen vårdats väl och stått i garage mesta delen av tiden!

  4. #4
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Brytpunkten mellan kod och ingift stereo är -98 när NG900 blev OG9-3 så i ditt fall behöver du inte fundera på detta.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 072
    Varför inte ladda med batteriet på plats. Inkopplat
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    Det vore givetvis det smartaste, men jag bor i flerfamiljshus och det är väldigt långt till ett eluttag där bilen står parkerad...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Brytpunkten mellan kod och ingift stereo är -98 när NG900 blev OG9-3 så i ditt fall behöver du inte fundera på detta.
    Ok, perfekt!

  7. #7
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av MKP Visa inlägg
    Det vore givetvis det smartaste, men jag bor i flerfamiljshus och det är väldigt långt till ett eluttag där bilen står parkerad...
    Det brukar man kunna lista ut när frågan ställs så, det tog jag för givet.
    och finns eluttag så snor nån idiot laddaren...
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Ladda batteriet när det är anslutet?
    Av aeromagnus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 13:35
  2. Ladda batteriet, en fråga.
    Av 1of3 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 16:17
  3. Ladda batteriet
    Av Styrman_Jansson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 16:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •