Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saab 9-5 Misständer vid ladd

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    349

    Saab 9-5 Misständer vid ladd

    Jag har en 9-5 2.3t som har följande mods: Aero turbo samt Biopower programvara anpassad för Aero turbo

    Jag har redan bytt backventilerna till tankurluftningen, samt bytt ut samtliga vakuumslangar.
    Vidare så har jag bytt tändstift, brännslefilter, tändkasett, brännslepump samt LMM

    Den misständer kännbart framförallt när det är lite lägre nivå i tanken, vid fulltank misständer den nästan inget alls.
    Vidare när jag kollar i open sid så får den bara ca 800 i luftmassa gentemot 1100 begärd luftmassa, och misständningarna uppträder framförallt då turbon börjar ladda

  2. #2
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    642
    Att den får problem med låg tanknivå kan väl bero på att sugfiltret i botten på armaturen är igensatt. Finns någon annan tråd om det nyligen där det diskuterades. Är tanken nästan full rinner bensinen in ändå ovanifrån men vid lägre nivåer krävs det att bottensuget är rent annars blir det bränsletörst.

    Hittade tråden: http://forum.saabturboclub.com/showt...ag-*L%C3%96ST*
    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    349
    Citat Ursprungligen postat av MultiMan Visa inlägg
    Att den får problem med låg tanknivå kan väl bero på att sugfiltret i botten på armaturen är igensatt. Finns någon annan tråd om det nyligen där det diskuterades. Är tanken nästan full rinner bensinen in ändå ovanifrån men vid lägre nivåer krävs det att bottensuget är rent annars blir det bränsletörst.

    Hittade tråden: http://forum.saabturboclub.com/showt...ag-*L%C3%96ST*
    Tackar för rådet, skall ta en titt på det så småningom. Men tills vidare så tankar jag bensin istället för e85, hittills så har jag inte haft några misständningar

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Rycker misständer vid ladd. OG9-5
    Av adj i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-03, 23:16
  2. Misständer vid högt ladd (ej tk) - Behöver hjälp!
    Av Morrison i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 18:16
  3. Bilen misständer. Och blurrar vid ladd över GLT
    Av ShaddeN i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 19:21
  4. 900 T16 misständer vid ladd?
    Av L-RACE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 22:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •