Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vilken katalysator passar på min bil?

  1. #1

    Vilken katalysator passar på min bil?

    Har en 9-5 2,3t från 2000. Jag misstänker att katalysatorerna inte mår så värst bra, men är inte säker...

    Jag köpte den med trasig turbo och tror det kan gått litervis med olja genom systemet. Efter byte av turbo har jag kört drygt 3000 mil med bilen, men den har aldrig laddat som den ska. På senare tid har den dessutom blivit duktigt törstig. Börjar fundera på om det kan vara stopp i katalysatorerna. Eller kan det vara stopp i någon ljuddämpare? Tillägas ska att den haft helt okej avgasvärden på bilprovningen. Den har även fått ett brölande ljud vid belastning och misstänker att flexislangen är sprucken.
    Funderade därför på om man skulle försöka hitta downpipe med kattar och skruva dit. Har sett att tidiga årsmodeller bara hade en katalysator och bara en lamdasond, men sen tycks det vara två kattar som gäller. Någon som vet om alla varianter av den med dubbla kattar fungerar? Både 2,0t och 2,3t? Samtliga årsmodeller? Aeron har ju annan turbo, men har den även annan downpipe?

  2. #2
    Ingen som har koll på detta? Eller är min fråga alldeles för dum? :-)
    Skulle exempelvis downpipe med katar fungera från 06-10 på min bil från -00? Tänkte att man kan försöka leta upp så sent som möjligt, så det är så lite rostigt som möjligt...

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    399
    Har du dubbla katter så passar alla dubbelkattar från bensin/Biopover 4-cyl för og 9-5.
    201m: 8.333s, 139,07km/h
    Egen FRÄS i garaget ;-) Planar topplock & deckar block...

Liknande ämnen

  1. Nedslag besiktning, katalysator saknas OG900 88B
    Av schnauzer i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-25, 23:51
  2. Vilken katalysator ?
    Av Bobco i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 18:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •