Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Laddar bara 0.5 bar

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    87

    Laddar bara 0.5 bar

    Hej!

    Min 9-3 i signaturen går hur bra som helst när den är kall, men ofta efter några kilometer så laddar bilen bara 0,5bar och det är ju tråkigt när den går så segt. Ibland håller det i sig, och ibland så släpper det och jag kan gasa på igen och den laddar runt 1 bar igen. Kan åka en väldigt kort bit, stå på tomgång i tex. drive in och då går den dåligt efter det. Andra gånger kan jag åka flera mil och den går som vanligt.

    Kollade felkoder igår kväll, och hade P1640 (Engine control relay - no voltage to ECM pin 1) lagrad. Kan det ha något med det att göra?

    Bilen ryker inte mer än normalt och den har ny olja sedan någon månad tillbaka.
    Saab 9-3 Vector 2.0t BioPower -09

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ronneby/Johannishus
    Inlägg
    672
    Medlem#
    7641
    Citat Ursprungligen postat av ooskr Visa inlägg
    Hej!

    Min 9-3 i signaturen går hur bra som helst när den är kall, men ofta efter några kilometer så laddar bilen bara 0,5bar och det är ju tråkigt när den går så segt. Ibland håller det i sig, och ibland så släpper det och jag kan gasa på igen och den laddar runt 1 bar igen. Kan åka en väldigt kort bit, stå på tomgång i tex. drive in och då går den dåligt efter det. Andra gånger kan jag åka flera mil och den går som vanligt.

    Kollade felkoder igår kväll, och hade P1640 (Engine control relay - no voltage to ECM pin 1) lagrad. Kan det ha något med det att göra?

    Bilen ryker inte mer än normalt och den har ny olja sedan någon månad tillbaka.

    0,5 bar indikerar att den bara laddar GLT i T5, så ngt fel föreligger i regleringen.
    Boxen sänker laddtrycket till GLT när fel föreligger i regleringen så saknas den spänningen som felkoden visar skall du först åtgärda det.
    Felet kan vara intermittent och då försöker boxen att ladda på igen och om felet sedan kommer igen och då sänker boxen trycket till GLT, därför kan den ladda ok ibland.
    Cosmic Blue: 9-3 2,8T Aero cab steg 2

Liknande ämnen

  1. 9-5 aero 04 laddar bara 0.6 Bar?
    Av XtraX i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-16, 11:39
  2. Laddar bara 0,5. Ca 0,8 utan MV ???
    Av Macke_sk i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 23:32
  3. Bilen laddar bara GLT...
    Av canna i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 16:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •