Hallå där!

Har en 9-5 Aero 02:a som är steg 3 trimmad hos speedparts. Den började misstända för några månader sedan och la därefter av. Bytte tändstift och tändkassett. Därefter gick den nya kassetten sönder efter bara ett par, tre veckor och jag fick en ny utskickad gratis från skruvat.se

Nu börjar bilen misstända igen. Inte hela tiden, men när jag trycker gasen i botten så misständer den i början för att sedan rycka till och gå fint tills jag växlar och detta upprepas. Gasar jag nästan (ca 1/2 - 3/4 gas) fullt så går den bra direkt utan misständningar förutom någon enstaka gång. Är bilen precis uppvärmd misständer den nästan ingenting, det blir betydligt mycket mer misständningar efter att jag pressat den lite. Upptäckte detta igår och har kört lugnt sen dess utan problem.

Mätaren som visar laddtrycket(?) i turbon stannar ungefär i mitten på det röda dessutom. Den "laddar" inte fullt.

Fick en check engine som påstod något om O2-sensor. Kan den vara orsaken? Utläst med en OBDII och Torque Pro appen i Android - är dessa att lita på?

Någon rutinerad som kan hjälpa en amatör? Kan det vara så att även denna kassett börjar gå sönder? Blir så frustrerad...