Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Akut hjälp att hitta pinnbultar i Göteborg!!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    56

    Akut hjälp att hitta pinnbultar i Göteborg!!

    Hej alla, sitter nu i gbg ca 120mil hemifrån med två pinnbultar till grenröret borta. Bilen låter som en fet båtmotor på anabola. Jag åker hem på onsdag morgon och skulle behöva en hel uppsättning nya bultar etc till grenröret innan jag pyser hemåt. Behöver alltså hjälpen senast under morgondagen :S. Finns det ån vänlig själ som har dessa eller vet vart jag får tag i dem här i gbg? Alla bultar är så rostiga så jag antar att de går sönder så fort jag börjar skruva på dem. Har fått tag i en pinnbult idag via mechanum med en dags leveranstid från Trollhättan. Jag hinner inte beställa någon mer via dem alltså. Hoppas någon kan hjälpa mig och min familj


    Ett tips nästa gång är att skriva en bra rubrik så att folk direkt fattar vad det gäller. "Akut hjälp" säger inte mycket. Det kan vara skillnaden mellan att du får hjälp och inte får hjälp. Dessutom kan det vara bra att ange typ av bil/motor. Lycka till! /Moderator
    Senast redigerat av Vfr den 2015-08-03 klockan 20:59.

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Denna tråd kanske kan hjälpa dig om du får tag på nya pinnskruvar

    http://forum.saabturboclub.com/showt...ruten-pinnbult
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    56
    Jo såg den. Min fråga är mer om det finns någon som sitter på delarna eller vet hur jag får tag på dem i gbg.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    145
    Medlem#
    5048
    Hmm, närmaste Mekonomen som har i lager verkar ligga i Kungälv: http://www.mekonomen.se/bil/reservde...a12-21347280sv
    Teknikergatan 1. Möjligt att dem kan leverera internt till göteborg på en dag med!?
    Mvh Alexander O
    Körde og900 T16 (saknad!), numera ng900.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    56
    Tack för tipset ang Kungälv. Ska ringa dem imorgon (tis) för de verkar även ha nya packningar.

  6. #6
    Har bultarna "försvunnit" eller har dom gjort som vanligt och gått av?

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    56
    Kan ej se om det men gissar faktiskt på att dem är av :/

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    83
    Medlem#
    9600
    Finns ju en skrot I Agenesberg, LG- bildemontering. Finns nog något att plocka från där. De har öppet till 17 tror jag idag. Men om pinnbultarna har gått av så kan de bli lite svårt :/ Är ju svets eller borra ut som gäller inför bytet då :/

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

    SAAB 900 S 1991 en lättryckare med Aero stil
    SAAB 9-3 Aero SC 2008 eSID2 - Såld
    SAAB 9-3 SE 2001 - Såld

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    På vischan - Östergötland
    Inlägg
    2 457
    Antar att du har fixat felet men varför ska man leta efter pinnbult och tappa tid, de går bra med vanlig skruv M8 utan skalle, de skulle jag ha gjort med gott samvete om situationen var sådan. Problemet är att tag ur resten av bult.

    Lycka till i varje fall.
    MVH George
    9000-91 2,3 T LH 2.4.2, Mats power
    9000CSE-94 2,3 T T5Suite steg2
    Skoda Octavia 1,8T

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    56
    Hej alla! det blev att köra hem utan problemet fixat. Har hittat en privatperson som ska hjälpa mig vidare Det var gode dryg hemväg kan jag säga, det levde om rätt friskt samtliga 120 mil :P

Liknande ämnen

  1. Tips på bra och billig mekaniker i Göteborg? [Akut]
    Av benis i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 14:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •