Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Saab 9-3 hackar vid gaspådrag

  1. #1

    Saab 9-3 hackar vid gaspådrag

    Har sett en del trådar på forumet ang saabar som hackar vid gaspådrag och inte bygger fullt ladd.jag hade oxå detta fenomen..köpte nya ngkstift,hjälpte inte.men igår gav jag mig fasen på att nu sla jag få fart på den..jag kände på min AV och tyckte den släppte ut lite för mkt luft redan vid tomgång så jag plockade av den och började trycka i den med fingret för att se om det skulle hjälpa,sedan tog jag vakuumslangen från den och följde den till spjället,inga sprickor,sedan slangen från btr till spjäll,inga synliga sprickor,sen slangen från mapsensorn till spjäll,inga sprickor där heller..blåste även i backventilen från.vevhusventen för att se att den fungerade och det gjorde den..nu började jag plocka av vakuumslangarna till ovannämnda,varke slang gick av vid spjället..så torra var dom,satte tillbaka dom och drog wastegatestången fram o tbx ett par gånger och den rörde sig fint..men jag hade ändå hängt upp mig på avlastningsventilen..så jag satte den bak o fram för att se om det blev bättre skjuts i den..och detta funkade..något av ovanstående steg..satte tillbaka avn efter en kort repa och bilen går kanoners utan ryckningar..så pröva dessa steg mi har samma bekymmer

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163
    Intressant!
    /Johan

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Saab 9000 2,0t hackar vid gaspådrag
    Av Jackk i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-23, 17:40
  2. Saab 9000 A50 hackar vid gaspådrag
    Av kimdrummel i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 21:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •