Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ljuslängdsreglering ej "komplett"

  1. #1

    Ljuslängdsreglering ej "komplett"

    Har gått och funderat under en lång tid varför jag har ljuslängdsreglering men ej komplett.
    I lamphusen finns motorn och den är ansluten men det finns ej något reglage inne i bilen. Är det standard att de monterar allt i motorrummet och struntar i resten om man inte väljer till det?
    Är det så enkelt att det bara är att skaffa en kontakt och koppla in det?
    Antar då att om det är inkopplat och klart i motorrummet så borde anslutningskontakten bakom panelen finnas där också...?

    Bilen är en 900Ng SET -98...
    900SET -98 Fullutrustad + Steg 1

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156



    Mig veteligen så är ljuslängdsreglering standard på ng900, och är det inte standard så borde det ändå verkligen finnas på en SET från -98. (Tycker jag? eller? )


    Dåligt svar i och för sig, men mycket underligt tycker jag att det verkar...

    Du har väl i så fall en täck-knapp för hålet där längdregleringen ska sitta får man anta? Pilla bort den och kolla om kontaktstycket sitter där bakom, (vilket det borde göra). Testa att koppla in en knapp och kolla om det funkar. (Och hoppas att inget brinner upp)


    Det är väl det råd jag kan ge...
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Jo... Friskt kopplat hälften brunnit...
    Nej, antar att det bara är att prova....

    Vet inte om bilen är någon form av utställningsbil eller Usa bil för utöver ljuslängdsregleringen så finns all utrustning som gick att få.
    Lite skumt att just den funktionen inte är med...
    Antar att blir att åka iväg till skroten och leta reda på en sådan kontakt som skall vara där... Kan ju vara smidigt att ha den funktionen när man kör med släpkärra eller liknande...
    900SET -98 Fullutrustad + Steg 1

Liknande ämnen

  1. 3" Twinpipe Komplett med RaceKat eller sportkat ?
    Av kangas i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 12:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •