Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Hjälp med basar! Dom dunkar dåligt

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    1 241

    Hjälp med basar! Dom dunkar dåligt

    Tjena har haft mkt problem med steg osv som en del av er redan vet ..

    Idag när jag var hos en ljudfirma och kopplade in allt ljud en gång för alla så smällde vi båda stegen och stereon
    Stegen var tydligen för klena sa dom och stereon var ett måndags ex bullshit enligt mig ..
    Så jag ringde sponsorn och krävde andra grejer och fick då ett kicker steg som tydligen var dyrt och bra enligt dom ..
    Fick sedan pynta ut cash på en ny huvudenhet också


    När vi sedan kopplade in allt och provlyssnade så dunkar basar väldigt dåligt :S
    Dom rör på sig mkt men det blir liksom inte mkt bas ljud osv ...


    Vad är felet ? Fick jag fel information av kicker angående volymen på lådorna eller nåt ?


    Snabba svar är uppskattade , trots allt bara några dagar kvar tills tullinge


    mvh Zankan

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    1 247
    Prova med en fasvändning, kan göra underverk ibland.
    Saab 9-5 Sedan 2.0T Maptun Steg1 E85 BioPower
    http://www.garaget.org/?car=302321

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    1 241
    Citat Ursprungligen postat av seiki
    Prova med en fasvändning, kan göra underverk ibland.
    Redan testat det !

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 071
    ja bara för att lådorna kanske är fel så ska det inte spela helt kasst. Tror det är nåt annat.. Är steget och cdn inställt?

    Steget lär driva dina basar iaf.. Kicker gör inte direkt dåliga grejer.. vilken serie har du?? Monoblock eller vad?

    Har du kopplat basarna rätt på steget?

    mvh Isak

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482
    Är lådan korrekt uträknad för basarna? Har du effekt så det räcker till de basarna (vad för basar och steg?)?

    Är basarna inspelade och hur länge i sånna fall?


    Mvh Jens

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 501
    Kan ju vara så att basarna spelar ut varandra, kanske polvänt någon fel eller så byggt fel!?

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    1 241
    Citat Ursprungligen postat av Moribound
    ja bara för att lådorna kanske är fel så ska det inte spela helt kasst. Tror det är nåt annat.. Är steget och cdn inställt?

    Steget lär driva dina basar iaf.. Kicker gör inte direkt dåliga grejer.. vilken serie har du?? Monoblock eller vad?

    Har du kopplat basarna rätt på steget?

    mvh Isak

    Det är Monoserie steg och Kicker comp vr 12" basar ..
    Steget är uppmätt till 755 watt och det SKA räcka till 2st 12" basar eftersom kickers demobil har exakt samma grejer som jag har nu...
    och det låter grymt bra ...

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    1 241
    Citat Ursprungligen postat av jensclaudius
    Är lådan korrekt uträknad för basarna? Har du effekt så det räcker till de basarna (vad för basar och steg?)?

    Är basarna inspelade och hur länge i sånna fall?


    Mvh Jens
    Japp dom ska vara rätt uträknade ja ....

    Kicker comp vr 12:or och ett kicker mono på 755 watt .....
    Naeh dom är inte inspelade endast lirat med dom 1 timme ..
    men dom ska stå och lira 70 timmar från och med nu så dom är inlirade tills tullinge iaf

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Du köpte en ny huvudenhet oxå väl? Va det en lika som den gamla?
    Annars kan det vara så att du har 2Volt på lågniv. från den och den förra 4-5volt kanske? Det gör att du måste gaina mera än med den förra... (men detta har du förståss redan testat?)

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 691
    Vilken frekvens är filtret inställt på?
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    1 241
    Citat Ursprungligen postat av Tiaz
    Du köpte en ny huvudenhet oxå väl? Va det en lika som den gamla?
    Annars kan det vara så att du har 2Volt på lågniv. från den och den förra 4-5volt kanske? Det gör att du måste gaina mera än med den förra... (men detta har du förståss redan testat?)
    japp har provat det ..
    och frekvenserna har vi också prövat oss fram ...

    Fick en rätt rolig nyhet innan idag också , verkar som kicker har gett mig fel info om volymerna på lådorna

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482
    Har endast lyssnat på ett par st sådana 12" förut och då med ett kickarsteg till det och det lät inte alls bra, basarna pumpade luft utan att det riktigt hände något, det saknades tyngd och riktig substans i basen, provade att dela på alla konstens sätt och lådan skulle även den vara korrekt.

    Kan tillägga att en av mina UR12" spelade klart snyggare och dessutom högre än de två jag fick lyssna på.

    Sen gör det en enorm skillnad om basarna är inspelade eller inte, när jag fösta gången kopplade in min UR12":a i bilen blev jag besvikenöver att den lirade så klent, men efter 50-100timmmar så släppte den ordentligt.

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    1 241
    Citat Ursprungligen postat av jensclaudius
    Har endast lyssnat på ett par st sådana 12" förut och då med ett kickarsteg till det och det lät inte alls bra, basarna pumpade luft utan att det riktigt hände något, det saknades tyngd och riktig substans i basen, provade att dela på alla konstens sätt och lådan skulle även den vara korrekt.

    Kan tillägga att en av mina UR12" spelade klart snyggare och dessutom högre än de två jag fick lyssna på.

    Sen gör det en enorm skillnad om basarna är inspelade eller inte, när jag fösta gången kopplade in min UR12":a i bilen blev jag besvikenöver att den lirade så klent, men efter 50-100timmmar så släppte den ordentligt.

    Ofan ...
    Jag fick nämligen provlyssna på 2 st sånna basar och ett likadant steg när jag köpte grejerna ..
    Där var lådorna rätt osv sov och där lät det kanon bra .
    Spelade skiten ur mina MDS och arizona eagle prylar med hästlängder ..

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482
    Citat Ursprungligen postat av Zankan
    Citat Ursprungligen postat av jensclaudius
    Har endast lyssnat på ett par st sådana 12" förut och då med ett kickarsteg till det och det lät inte alls bra, basarna pumpade luft utan att det riktigt hände något, det saknades tyngd och riktig substans i basen, provade att dela på alla konstens sätt och lådan skulle även den vara korrekt.

    Kan tillägga att en av mina UR12" spelade klart snyggare och dessutom högre än de två jag fick lyssna på.

    Sen gör det en enorm skillnad om basarna är inspelade eller inte, när jag fösta gången kopplade in min UR12":a i bilen blev jag besvikenöver att den lirade så klent, men efter 50-100timmmar så släppte den ordentligt.

    Ofan ...
    Jag fick nämligen provlyssna på 2 st sånna basar och ett likadant steg när jag köpte grejerna ..
    Där var lådorna rätt osv sov och där lät det kanon bra .
    Spelade skiten ur mina MDS och arizona eagle prylar med hästlängder ..
    Ok, kanske blandar ihop basarna jag lyssnade på med dina, de jag lyssnade på var dessa:


    MDS har basar som lirar riktigt bra och sånna som lirar riktigt dåligt så någon bra jämförelse tycker jag inte det var men jag är helt med på vad du menar.

    Har du vägarna förbi Sthlm så är du välkommen att lyssna i min bil ifall du vill och är nyfiken på hur mina DLS basar lirar.

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    1 241
    jag kommer till sthlm på fredag denna veckan !
    Kan vi lösa det då kanske ?
    Jag kommer sova i Älvsjö , bor du i närheten eller ?

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482
    Citat Ursprungligen postat av Zankan
    jag kommer till sthlm på fredag denna veckan !
    Kan vi lösa det då kanske ?
    Jag kommer sova i Älvsjö , bor du i närheten eller ?
    Du har PM

Liknande ämnen

  1. 9-5 2.0t 99 går dåligt och rycker? (hjälp)
    Av matte3 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 00:31
  2. Hjälp Saaben dunkar från framvagnen
    Av Jokk3 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 22:52
  3. 9-5 dunkar i bakvagnen
    Av maol i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 23:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •