Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Peta loss antennkabeln från monteringsramen, AS2 9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    26

    Peta loss antennkabeln från monteringsramen, AS2 9-5

    Jag håller på att bygga en trevlig car pc till min 9-5:a -02. Sista pusselbiten är att installera en FM-modulator från Kjell & Co för att få ut ljudet från datorn i stereon (AS2). Dock blir jag lite brydd när jag ser att antennkabeln på vilken jag ska koppla in mig är fastsatt baktill på monteringsramen för stereon. Jag har pillat lite med en skruvmejsel men den verkar sitta rejält och jag är rädd att jag förstör fästet så att den nya kabeln inte fäster ordentligt sen. Har nån erfarenhet av detta? Är det bara benda och rycka? Hur gör man?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 688
    Den sitter bara intryckt med snäpplåsning, tryck du lite på kanterna på den så skall den allt släppa.
    Den är vell ihakad på baksidan förresten oxå.
    Man lär så länge man lever.

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101

    Re: Peta loss antennkabeln från monteringsramen, AS2 9-5

    Citat Ursprungligen postat av snorre
    Jag håller på att bygga en trevlig car pc till min 9-5:a -02. Sista pusselbiten är att installera en FM-modulator från Kjell & Co för att få ut ljudet från datorn i stereon (AS2). Dock blir jag lite brydd när jag ser att antennkabeln på vilken jag ska koppla in mig är fastsatt baktill på monteringsramen för stereon. Jag har pillat lite med en skruvmejsel men den verkar sitta rejält och jag är rädd att jag förstör fästet så att den nya kabeln inte fäster ordentligt sen. Har nån erfarenhet av detta? Är det bara benda och rycka? Hur gör man?
    Intressant. Tänkte mig att ge mig på något liknande när ekonomin tillåter. Hur har du gjort?, vilka grejjer, pris mm. mm. mm.
    Kanske något för projekt-forumet....
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av Hedis
    Den sitter bara intryckt med snäpplåsning, tryck du lite på kanterna på den så skall den allt släppa.
    Den är vell ihakad på baksidan förresten oxå.
    Aha, betyder det att jag måste rycka ur hela ramen för att få loss kablen? Eller går det att fippla loss allt med ramen på plats?



    Citat Ursprungligen postat av Tjonge
    Intressant. Tänkte mig att ge mig på något liknande när ekonomin tillåter. Hur har du gjort?, vilka grejjer, pris mm. mm. mm.
    Jorå... Den är som sagt inte riktigt klar men jag kan lägga upp lite bilder och info om du vill. I stora drag bygger den på en Lilliput 7" touch-skärm tillsammans med en helt vanlig Sempron 2500+ stationär dator som jag har i bagaget. Mellan skärmen och datorn har jag dragit kablar i tröskeln på ena sidan. Tanken är att jag ska ha den till lyssna på mp3, film för passagerna samt navigation. Har någon nått tips där förresten? Destinator verkar vara det som gäller om man vill ha ett GPS-program för Windows. Allt som allt med dator, skärm, kablar, GPS m.m. har kalaset gått på ca 6000, men då hade jag en hårddisk och ett grafikkort liggande, så där sparade jag väl 1500 kanske.

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 642
    Citat Ursprungligen postat av snorre
    Aha, betyder det att jag måste rycka ur hela ramen för att få loss kablen? Eller går det att fippla loss allt med ramen på plats?
    Kan gå att fippla loss den på plats men det är ju lättare om du tar loss den, är någon pigg man ska trycka in sen är den i princip lös.

Liknande ämnen

  1. Deiselvärmaren, hur får man loss den från torpedväggen?
    Av patienten i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-13, 18:00
  2. Svar: 93
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 23:15
  3. Ta loss fästplatta från medbringaren
    Av 90002.3power i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 22:16
  4. Hur få loss generatorn från en 9000 CD?
    Av beepbeep i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 22:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •