Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bra metod för att modifiera Powerflex-bussningar ?

  1. #1
    Steg 1 Mr_Nitros avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 345
    Medlem#
    402

    Bra metod för att modifiera Powerflex-bussningar ?

    Hej !

    Håller på med lite specialanpassningar och undrar om någon här har nåt bra tips på hur
    man bäst bearbetar Powerflexbussningar ? Behöver korta bussningen lite, vilket jag räknar
    med att en bandsåg och slipskiva fixar, men sen behöver jag även "fräsa" ett 3mm djupt
    spår på ca 20x20mm tvärs över den, vilket vållar lite funderingar. Nån som vet hur materialet
    är att jobba med? Vill inte börja karva i dom innan jag vet att jag har goda odds att få till det.
    Har tyvärr inte tillgång till en fräs just nu heller, så det blir till att uppfinna ngt annat sätt

    mvh/ Nitro
    The older I get, the better I was !
    SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +

  2. #2
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Vet inte jag heller. Pelarborr? Har du tillgång till det? Kanske går att få till en diy-lösning med en sådan.
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  3. #3
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Jag kortade av mina röda 9-3 PF motorbussningar ca 3mm per sida med en bågfil. Inte lätt, men det gick. De röda är ju ganska mjuka, gula är hårdare & svarta ännu hårdare.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stora Skedvi,Södra Dalarna
    Inlägg
    359
    Medlem#
    3421
    Jag använder en tunn vass kniv och "smörjer" med T-röd eller såpvatten så att det inte "nyper",funkar bra tycker jag.

  5. #5
    Steg 1 Mr_Nitros avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 345
    Medlem#
    402
    Upptäckte också att en vass kniv (skalpell) funkade skapligt, men tog det mesta med bågfil. Fick dock ta fram vrålapan
    med en helt ny slipskiva och putsa till spåren i bussningen. Fick dit dom till slut iaf

    mvh/ Nitro
    The older I get, the better I was !
    SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +

Liknande ämnen

  1. Powerflex Bussningar!!
    Av Danne*Saab i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 00:17
  2. Powerflex bussningar og 900
    Av 900 Micke i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 02:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •