Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bild: 9-5 SC 2,0t Biopower -06

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4

    Bild: 9-5 SC 2,0t Biopower -06

    Jag skriver aldrig på forat men läser däremot dagligen, så jag kan väl i alla fall bidra med en bild jag tog på min bil häromdagen.
    Tyvärr är det dekaler på den (vilket iofs får fram lite former i den annars mörka bilden).

    Hur som haver, jag har använt mig av en Nikon D750 med 24-70, samt en Nikon SB-910 slagen i ett paraply.
    Totalt är det cirka 10 bilder som jag maskat fram.
    Jag tog bilden en sen kväll på landet förra veckan efter att ha druckit någon Arboga

    Trevlig kväll!

    /Emil
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Mycket snyggt fotat/redigerat!

    Den här typen av bilder, dvs nattbild med flera blixtbelysta exponeringar, är något jag själv önskat göra en längre tid men inte fått gjort. Då jag inte provat själv än är jag kanske inte rätt person att ger råd, men för att få fram lite mer konturer så kanske ett par motljus blixtar över taket och någon blixt upp i träden uppe till höger hade fått fram lite mer form och struktur i bilden.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Jag saknar också lite av bilens konturer i bakvagnen/taket sen vet jag inte varför bilar oftast fotas i grodperspektiv men jag gör det ofta själv.
    Sen måste man ju tänka på vad syftet med bilden är och vad den kan tänkas användas till.
    För att marknadsföra firman så är denna bild bra då dekoren framträder och dra till sig uppmärksamheten.
    Snyggt med detaljer som t.ex. tända dimljus.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Köpråd; 9-5 BioPower Sedan 06- vs. 9-3 BioPower SS/SC 08-
    Av sebsun i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-07-01, 22:34
  2. [LÖST] Biopower vs. icke Biopower samma hårdvara? OG9-5 B2x5
    Av SaabAero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 01:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •