Kom över en TSI diagnosverktyg för Samtliga Saabar med det uttaget dvs V4/99/900/9000 för ett tag sen. Efter att ha legat på hyllan och samlat damm så har jag insett att jag inte har nån större nytta utav den.

För den som inte vet så är det typ en Föregångare till ODB som saab själva utvecklat. du kan starta bilen, kolla tändning, kamvinkel, brytaravstånd osv med den. Bilen kan även startas med verktyget så man slipper kravla in och starta när man ska ställa tändningen, se bara till att den står i friläge....

just denna enhet har levt sitt liv på Bilcenter i Nyköping så skicket är därefter, Dock fullt fungerande och komplett med alla sladdar. stroblampan fungerar felfritt. det enda felet som fanns när jag kom över den var att nålen till ratten som man ställer förtändning med var trasig. den har jag lagat med en spik och superlim. dock kan den behövas "kalibreras".
men det görs enkel med en annan stroblampa med förtändning. lossa skruven och plocka bort ratten. sedan ställer du förtändningen med den andra stroblampan. (typ 10 grader eller nått). sedan ställer den rattlösa pinnen tills den blinkar korrekt, för att sedan stoppa tillbaka ratten pekandes på 10 grader och dra åt skruven. klart! (självklart måste du ha en bil till detta....)


Budgivning Börjar vid 1500kr och skickas via PM här. kan självklart skickas men jag ansvarar ej för vald budfirmas slarv.

FInns i nyköping

MVH/ William.