Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Rekomendation Chip??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    486

    Rekomendation Chip??

    Någon som har någon bestämd åsikt om vilket chip man ska välja till en ng900 T -97, det är steg 3 som gäller. Avgas från turbo å filter så behöver bara chipet.
    Live and let die
    9-3 SS 2,2tid Vector

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 647
    Hej, använd sökfunktionen så hittar du garanterat fler åsikter och kommentarer än du behöver

    Du kommer märka att skaran som säger Maptun och Nordic är störst, antagligen för att de flesta väldigt nöjda kunderna finns där.

    Själv åker jag maptun nu i min 9-5 aero och hade det även i min 9-3 och jag har varit jättenöjd med både prestanda och bemötande. Har åkt med annan firma tidigare och var inte nöjd med något av det.

    Ring, maila etc till de firmor du är intresserad av och välj utifrån det. Även geografiskt område kan ju vara intresant att väga in i valet.

    Lycka till

    MVH

    Fredrik
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    439

    chip

    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Hej, använd sökfunktionen så hittar du garanterat fler åsikter och kommentarer än du behöver

    Du kommer märka att skaran som säger Maptun och Nordic är störst, antagligen för att de flesta väldigt nöjda kunderna finns där.

    Själv åker jag maptun nu i min 9-5 aero och hade det även i min 9-3 och jag har varit jättenöjd med både prestanda och bemötande. Har åkt med annan firma tidigare och var inte nöjd med något av det.

    Ring, maila etc till de firmor du är intresserad av och välj utifrån det. Även geografiskt område kan ju vara intresant att väga in i valet.

    Lycka till

    MVH

    Fredrik
    Finns ju chipmats också i Blekinge (tror jag). Han skall också vara mycket duktig med nöjda kunder.

    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  4. #4
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    5 995
    Medlem#
    1540
    Näe, jag tänker inte rekomendera....
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    4 171
    Medlem#
    4714
    Hör runt med de firmor som du tycker är mest intressanta, då får du ganska snabbt se vilka du får ett förtroende för. För här kommer du inte få något bra svar eftersom dessa trådar alltid blir ett krig mellan olika anhängare, så bilda dig en egen uppfattning.

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 961

    Re: Rekomendation Chip??

    Citat Ursprungligen postat av Källén
    Någon som har någon bestämd åsikt om vilket chip man ska välja till en ng900 T -97, det är steg 3 som gäller. Avgas från turbo å filter så behöver bara chipet.
    Nordic har ett nytt steg3 program som ger 270 hk 400 Nm som verkar vara vasst. Priset var helt otippat när det gäller nordic lågt också. Kommer inte i håg exakt men mellan 4000-5000 kr. Tycker nordic borde få en eloge när dom uppdaterar programvaran på en bil som har ett antal år på nacken och säker inte drar in några storpengar längre.

    Edit: Välj inte matschip

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trelleborg / Vallby / Skåne
    Inlägg
    1 340

    Re: Rekomendation Chip??

    Citat Ursprungligen postat av negative
    Citat Ursprungligen postat av Källén
    Någon som har någon bestämd åsikt om vilket chip man ska välja till en ng900 T -97, det är steg 3 som gäller. Avgas från turbo å filter så behöver bara chipet.
    Nordic har ett nytt steg3 program som ger 270 hk 400 Nm som verkar vara vasst. Priset var helt otippat när det gäller nordic lågt också. Kommer inte i håg exakt men mellan 4000-5000 kr. Tycker nordic borde få en eloge när dom uppdaterar programvaran på en bil som har ett antal år på nacken och säker inte drar in några storpengar längre.

    Edit: Välj inte matschip
    Varför ?
    *BMW 530D LCI-07*
    *9000 2,3T M5 Classic-1998*
    *BMW M3 CSL-2003*

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 055
    fattar inte varför alla sågar mats? på 9000 bilarna så funkar chippen mycket bra...

    Det jag pratat med som har mats chip är väldigt nöjda med chippen. Han är ju bara en privatperson som gör chippen på fritiden.

    /Isak

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 961
    Citat Ursprungligen postat av Moribound
    Han är ju bara en privatperson som gör chippen på fritiden.

    /Isak
    Svarade inte du på din egen fråga nu ?

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Citat Ursprungligen postat av Moribound
    Han är ju bara en privatperson som gör chippen på fritiden.

    /Isak
    Svarade inte du på din egen fråga nu ?
    Nej det gjorde jag inte... visst han har inga garantier eller liknande som Maptun nordic mfl har, MEN uppenbarligen går bilarna väldigt bra med chippen han gör... kan dock inte uttala mig om chippen till T5, men det LH systemen så funkar det då fin fint.

    mvh Isak

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    945
    Citat Ursprungligen postat av Moribound
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Citat Ursprungligen postat av Moribound
    Han är ju bara en privatperson som gör chippen på fritiden.

    /Isak
    Svarade inte du på din egen fråga nu ?
    Nej det gjorde jag inte... visst han har inga garantier eller liknande som Maptun nordic mfl har, MEN uppenbarligen går bilarna väldigt bra med chippen han gör... kan dock inte uttala mig om chippen till T5, men det LH systemen så funkar det då fin fint.

    mvh Isak
    Chip Mats har ju inga dekaler till att sätta på bilen som dom andra har ju, ska beställa ett chip från mats snart när 2.3 å 2.1 är på plats i min og900. kör man en nyare bil kan man väl förstå kanske att man vill ha med garanti, men för det ska man väl inte såga mats för dålig mjukvara...... skriv gärna varför hans chip är så dåligt isåfall efter att ni yttrat "KÖP INTE"..

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 961
    Citat Ursprungligen postat av Moribound
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Citat Ursprungligen postat av Moribound
    Han är ju bara en privatperson som gör chippen på fritiden.

    /Isak
    Svarade inte du på din egen fråga nu ?
    Nej det gjorde jag inte... visst han har inga garantier eller liknande som Maptun nordic mfl har, MEN uppenbarligen går bilarna väldigt bra med chippen han gör... kan dock inte uttala mig om chippen till T5, men det LH systemen så funkar det då fin fint.

    mvh Isak
    Jag skulle inte köpt en barnbilstol ,däck eller varför inte bromsar som en privatperson gjort på fritiden heller. Om man köper program från en stor firma så kan man räkna med att dom också testat produkten bättre. Eller har Mats MYCKET fritid och 48h per dygn ? Bilarna går säkert "bra", men har han någonsin visat upp avgastemp eller ens ett bromspapper på sina program ?



    Markus

  13. #13
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 647
    Nu måste ju inte ett Mats program vara smörja bara för att det inte finns en flashig hemsida och en massa fina grafer på bromsningar. Det var inte länge sedan t.ex. Nordic skaffade sin rototest och deras program fungerade väl alldeles utmärkt även innan det. Problem kan man ju däremot få om kunder vill ha "riktiga" bromspapper och man inte har något att visa. Men att koppla in en avgastempmätare och köra några feta repor på motorvägen får man väl hoppas att Mats har gjort i alla fall. Mappa är det inte heller helt ovanligt att man gör på gatan och inte i en bromsbänk. Effekten kan säkert Mats ha fått en hyffsad uppskattning på med en Vericom eller liknande. Sen kan han ju dessutom låtit någon oberoende bromsat sina program, vad vet jag?

    Personligen tycker jag det är rätt "kaxigt" att en privatperson kan mappa T5 så pass bra som han ändå verkar kunna. Sen är det ju upp till var och en att avgöra om man ska låta honom lägga vantarna på ens bil

    MVH
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 854
    Men att koppla in en avgastempmätare och köra några feta repor på motorvägen
    Det hoppas jag ALLA trimfirmor gör när dom gör en mappning, såväl som till std steg som till specialmappningar.


    Effekten kan säkert Mats ha fått en hyffsad uppskattning på med en Vericom eller liknande.
    Märkväl hyffsad. Nackdelen blir väl att när dom väl bekänner färg så kan det fattas ett stall, eller två.

    Sen kan han ju dessutom låtit någon oberoende bromsat sina program, vad vet jag?
    Inga mats prog bromsade i Peking mig veterligen iallafall

    Trevlig kväll
    Tomas.
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  15. #15
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 647
    Citat Ursprungligen postat av 32991

    Inga mats prog bromsade i Peking mig veterligen iallafall

    Trevlig kväll
    Tomas.
    Inte för jag bryr mig direkt, men det finns ju en hel del andra ställen att effektmäta bilar på..
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  16. #16
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 854
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Citat Ursprungligen postat av 32991

    Inga mats prog bromsade i Peking mig veterligen iallafall

    Trevlig kväll
    Tomas.
    Inte för jag bryr mig direkt, men det finns ju en hel del andra ställen att effektmäta bilar på..
    ja precis, man kan ju sitta hemma också och uppskatt effekten och rita egna kurvor.

    Mvh Tomas.
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  17. #17
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 647
    Citat Ursprungligen postat av 32991
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Citat Ursprungligen postat av 32991

    Inga mats prog bromsade i Peking mig veterligen iallafall

    Trevlig kväll
    Tomas.
    Inte för jag bryr mig direkt, men det finns ju en hel del andra ställen att effektmäta bilar på..
    ja precis, man kan ju sitta hemma också och uppskatt effekten och rita egna kurvor.

    Mvh Tomas.
    Ska man tolka det där som att det enda stället enligt dig i Sverige att få bilen korrekt effektmätt är i Norrköping?
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  18. #18
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 854
    [quote=-big kahuna-]
    Citat Ursprungligen postat av 32991
    Citat Ursprungligen postat av "-big kahuna-":34mds2ka
    Citat Ursprungligen postat av 32991

    Inga mats prog bromsade i Peking mig veterligen iallafall

    Trevlig kväll
    Tomas.
    Inte för jag bryr mig direkt, men det finns ju en hel del andra ställen att effektmäta bilar på..
    ja precis, man kan ju sitta hemma också och uppskatt effekten och rita egna kurvor.

    Mvh Tomas.
    Ska man tolka det där som att det enda stället enligt dig i Sverige att få bilen korrekt effektmätt är i Norrköping?[/quote:34mds2ka]

    Nej, det vara bara en pik gällande hurvida effektuppgifter kan stämma.

    Mvh Tomas.
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  19. #19
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 080
    Medlem#
    3409
    [quote=-big kahuna-]
    Citat Ursprungligen postat av 32991
    Citat Ursprungligen postat av "-big kahuna-":govig973
    Citat Ursprungligen postat av 32991

    Inga mats prog bromsade i Peking mig veterligen iallafall

    Trevlig kväll
    Tomas.
    Inte för jag bryr mig direkt, men det finns ju en hel del andra ställen att effektmäta bilar på..
    ja precis, man kan ju sitta hemma också och uppskatt effekten och rita egna kurvor.

    Mvh Tomas.
    Ska man tolka det där som att det enda stället enligt dig i Sverige att få bilen korrekt effektmätt är i Norrköping?[/quote:govig973]

    Nejdå,, Rototest finns även i Stokholm hos Rototest själva,, och hos MTM,, och även Autotech.


    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  20. #20
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 647
    [quote=Robert@][quote="-big kahuna-":2pq54g7s]
    Citat Ursprungligen postat av 32991
    Citat Ursprungligen postat av "-big kahuna-":2pq54g7s
    Citat Ursprungligen postat av 32991

    Inga mats prog bromsade i Peking mig veterligen iallafall

    Trevlig kväll
    Tomas.
    Inte för jag bryr mig direkt, men det finns ju en hel del andra ställen att effektmäta bilar på..
    ja precis, man kan ju sitta hemma också och uppskatt effekten och rita egna kurvor.

    Mvh Tomas.
    Ska man tolka det där som att det enda stället enligt dig i Sverige att få bilen korrekt effektmätt är i Norrköping?[/quote:2pq54g7s]

    Nejdå,, Rototest finns även i Stokholm hos Rototest själva,, och hos MTM,, och även Autotech.


    [/quote:2pq54g7s]

    Hehe
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

Liknande ämnen

  1. råd och rekomendation vid köp av nätfirma.
    Av Poker i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 22:45
  2. Rekomendation, kolla växellådsoljan!!
    Av 170KJ i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 10:51
  3. Rekomendation för högtalare i 9000??
    Av Mr_SunBear i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 18:39
  4. Rekomendation lampor till 9-5 SC 03?
    Av daja4567 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 19:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •