Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Anslutnings kabel bakre nivågivare Xenon OG9-5

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    142

    Anslutnings kabel bakre nivågivare Xenon OG9-5

    Hej på er alla.
    Tänkte kolla ifall någon kan råda mig ang mitt problem.Jag har en Saab 95 års 06 och behöver byta ut kabeln bak till nivågivaren för xenon ljuset.Hittar ingen ny anslutnings kabel utan bara en komplett till den främre.Fått reda på att man ska skarva den där bak då den går in i el härvan.Någon som har erfarenhet av detta samt tipsa om vart man kan få tag på en anslutnings kabel bak.Mycket tacksam för svar.

    Mvh Sonny Terner

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    142
    Har idag köpt en anslutningskabel till nivågivaren bak vilket va den främrekabel som man fick skarva å skifta en färg på ena ledaren.Men ändå lyser varningslampan för nivå regleringen.Har bytt båda givarna fram å bak.Ljuserna får ner ändå i backen.i den bakre givaren märkte jag att de hade oxiderat och luktade bränt om den gamla givaren.Jag mätte upp den gamla givaren bak och det kortis mellan alla stiften.Men det problmet är ju borta nu när allt är bytt bak.Kan varningslampan tändas ifall en lampa håller på å bli Dårlig?Mycket tacksam för tips.Besiktning på onsdag

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    142
    Problemet löst.Köpte en ny anslutning kabel fram och drog en över framskärmen för att testa den innan jag bytte ut den gamla.Samma fel fortfarande.Hittade att säkring 4 i säkringsboxen i motorrummet va trasig.100% trasig för att de va kortis mellan alla stiften på den bakre nivågivaren.Så nu funkar allt som de ska.Lagom till bes imorron kl 08.00. :-).Simma Lungt!!

Liknande ämnen

  1. Nivågivare fram Xenon OG9-5
    Av drittling i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2021-04-26, 07:37
  2. Osäker på vad säljaren menar, Nivågivare Xenon OG9-5
    Av Kumayama i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2019-03-17, 08:25
  3. [LÖST] Byta / Rengöra nivågivare för xenon på saab 9-3 SC 2006
    Av mrpg99 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-01-16, 18:08
  4. Någon som vet pris på original nivågivare Xenon OG9-5
    Av sku i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-25, 22:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •