Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Uppgradera w7 till windows10 kan de va nåt ?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    GÖTENE
    Inlägg
    107
    Medlem#
    132

    Uppgradera w7 till windows10 kan de va nåt ?

    Fått erbjudande om gratis uppgradering till Windows 10 vad tror ni ska man gå på det eller ?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Staffanstorp
    Inlägg
    95
    Vänta tills det är släppt och läs recensioner. Alla med Windows 7 och senare får gratis uppdatering under en viss period.
    Saab 9-5 SC Aero -06 Maptun Steg 1+ BioPower

  3. #3
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Jag har kört Windows 10 Technical Preview på en virtuell maskin och på min bärbara. Det har inte varit helt problemfritt tyvärr. Jag rekommenderar att du väntar ett tag. Gratiserbjudandet gäller ett helt år tror jag, så du behöver inte ha bråttom.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438
    Jag har läst en hel del recensioner på Windows 10 Technical Preview och de flesta verkar mena att detta Windows kommer bli en kanonprodukt. Många anser att fastän den bara är en Preview och inte en riktig produkt ännu så är den redan bättre än Windows 8.1 och även bättre än Windows 7.

    Windows 10 släpps officiellt den 27 Juli och erbjudandet om gratis uppdatering gäller till och med den 27 Juli 2016. Jag kommer antagligen uppgradera själv, men man har ju ett helt år på sig. Det är kanske smart att vänta ett tag att uppgradera för det brukar alltid finnas problem i början på stora programsläpp.

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 487
    Kanonprodukt så har det låtit sen windows 3 och vi har ju facit. Minns ni windows 95 och 98? kanonprodukter som kraschade jämt och ständigt. Det har visserligen blivit bättre men varje gång de lägger till någon större funktion så tar det minst två releaser innan skiten fungerar hjälpligt. Tänker bl a på stöd för ethernet. Hur många gånger har vi betalat innan det funkade hjälpligt.

  6. #6
    Sugmotor chrivas avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    45
    Medlem#
    9752
    10an är bra. riktigt bra. Men den har också nackdelar jag bokstavligt HATAR. Nummer ett: Om man kör med combiadapter så måste man installera en drivrutin som inte helt gillas, då måste man starta om datorn i ett speciellt läge och avaktivera kontroll av signerade drivrutiner. Tänk på att om man måste installera fler grejer med osignerade drivers behöver man upprepa proceduren då avstängningen bara är gilltig den starten.. Nummer två är deras avsmakliga metro-appar som driver en till komplett vansinne. Kalkylatorn, (något jag använder iaf tre fyra stycken av igång samtidigt rätt ofta), tillåter bara en, _EN_ instans! plus att den saknar en massa funktioner vanliga calc i tidigare windows hade. Detta löste jag med att sno full rättighet över filen för appen och la in en från sjuan och sen låste till min användare så att windows inte kan återställa filerna(Ja det duger inte där, du måste använda deras nya "bra" skrit mot din vilja och ta bort eventuella egna). Sistnämna har lett till fullkomlig rage i supportappen så ja hoppas de skärper sig vid releasen
    "Det ska inte gå" -Det går VIST!

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    Well.. osignade drivers har varit på detta viset sedan 2012 för de som uppgraderade till win8. Har inga problem med det då det är ett steg i säkerhetsriktningen.
    Har kört 8an sen den släpptes och uppgraderade senare till 8.1 och nu senast till update 1. Måste säga att jag är sjukt nöjd med denna version redan, och den RTM jag kört av 10an bådar gott.

    Men nej, man behöver nog inte ha panik att uppgradera även om det är en win-win till slut. Finns alltid möjligheten att mer eller mindre helt undvika metro appar.

    +Win, för de som kör windows i enterprise domäner så går det nu äntligen att få till UAC utan underliga störningsmoment vid avstägning.

    För calc, så finns denna utan att mecka med rättigheter etc.
    http://winaero.com/download.php?view.1795

    Mvh

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Saknar XP...
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    GÖTENE
    Inlägg
    107
    Medlem#
    132
    I söndags blev min uppgradering av Windows 10 klart i det hela fungerar det .Men mailen fungerade inte med en gång tog 4 timmar ca innan den fungerade antivirus Norton 360 kom igång först efter 2dygn ca. Detta på min lille dator med Windows 8,1 touchfunktionen är inte helt bra än bara.

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    293
    Medlem#
    5090
    Viritual pc som behövs för att köra tex epc och W*s saknas och jag kan inte få min dator att köra någon variant så jag ger det tummen ner ....
    mvh Thompa

    "Snabbast i hamsterhjulet - är fortfarande en hamster"
    Saab 9-5 Aero original 2007 av kulören skumsilver

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    296
    Medlem#
    9620
    Har ngn av er, på ngt sätt, fått WIS att snurra under Windows 10?
    Har har iofs en äldre dator m XP, så jag klarar mig

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546
    inte jag - kör fortfarande XP på mina gamla maskiner och det fungerar underbart.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  13. #13
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901
    Citat Ursprungligen postat av csan Visa inlägg
    inte jag - kör fortfarande XP på mina gamla maskiner och det fungerar underbart.
    Okej , XP är så gammalt att Microsoft slutat att komma med säkerhetsuppdateringar och slutat med support för det.

    Jag råder dig till att uppgradera till ett modernare Operativsystem. Fastna inte i Stenåldern
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    293
    Medlem#
    5090
    Uppgraderar gärna men vill ju fortfarande använda wis och EPC. Och just nu hittar jag ingen fingerande lösning för win10
    mvh Thompa

    "Snabbast i hamsterhjulet - är fortfarande en hamster"
    Saab 9-5 Aero original 2007 av kulören skumsilver

  15. #15
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    VirtualPC har gått att ladda ner separat tidigare iaf. Annars finns VirtualBox t.ex som ett alternativ.

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    758
    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Danne Visa inlägg
    Okej , XP är så gammalt att Microsoft slutat att komma med säkerhetsuppdateringar och slutat med support för det.

    Jag råder dig till att uppgradera till ett modernare Operativsystem. Fastna inte i Stenåldern
    Många mjukvaror kräver äldre system. Microsofts egna Virtuell PC tycker jag funkar bra. Har dock kvar en Windows 98 SP2 för flashande av TECH2-kort. Förr eller senare är det ingen idé att uppdatera.

    Spar en dator av varje tidsålder Låt dom leva så länge dom lever.

    EPC och WIS är lätt att hålla liv i trots ålder

    /Lufto

    1 användare gillar detta inlägg



  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    293
    Medlem#
    5090
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    VirtualPC har gått att ladda ner separat tidigare iaf. Annars finns VirtualBox t.ex som ett alternativ.
    Virtualbox fungerar klockrent. Tack.
    mvh Thompa

    "Snabbast i hamsterhjulet - är fortfarande en hamster"
    Saab 9-5 Aero original 2007 av kulören skumsilver

Liknande ämnen

  1. Uppgradera mjukvara eller uppgradera hårdvaran vid trim? OG9-5
    Av vectorkarl i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-06-10, 09:02
  2. Uppgradera 15T till 19T
    Av MicEE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 12:11
  3. Hur uppgradera as1 till as2?
    Av Evopower i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 09:19
  4. Uppgradera T8 till T16
    Av rob_saab900 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 23:48
  5. Uppgradera till GPS i 9-3ss?
    Av snalle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 07:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •