Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trycksensor bränsletank Saab 9-3 -02

  1. #1

    Trycksensor bränsletank Saab 9-3 -02

    Hej!

    Ombesiktningen står för dörren och jag måste nolla en felkod som uppstått. Det är P0453 tryckgivare hög.
    Vad jag läst är väl inte detta något jätteallvarligt, utan jag har haft koden en tid. När jag besiktade så tyckte dock besiktningsmannen att det måste åtgärdas.
    Koden kan uppstå genom olika fel, men jag vill helst lokalisera sensorn och kolla så att det inte är den som strular.
    Om ni tittar på bilden, så är det sensorn som är inringad. På min Saab sitter det dock en blå plastplugg där i stället!? Nu vill jag veta vart den sitter på min bil..

    Tacksam för alla svar.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    SAAB 9-5 AERO -01 *såld*
    SAAB 9-3 SE -02 Steg 1 *såld*
    SAAB 9-3 1.8t -08 Biopower

  2. #2
    Ingen som vet vart den sitter??
    SAAB 9-5 AERO -01 *såld*
    SAAB 9-3 SE -02 Steg 1 *såld*
    SAAB 9-3 1.8t -08 Biopower

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 496
    Medlem#
    6973
    Sensorn sitter i tanken. Den är en del av tankdiagnossystemet, och änvänds främst för OBDII. Felkoden pekar på antingen kortslutning till batterispänning eller öppen krets.

    Eftersom du verkar sakna sensorn så känns det rimligt att den detekterar öppen krets.

    I din profil står det att du har steg1. Det kan inte vara så att du fått ett trimprogram baserat på en basfil som inte matchar din bil?

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  4. #4
    På min årsmodell verkar den sitta någon annanstans.Jag har sett bilder på andra bensin tankar som har samma plugg.
    Sensorn finns, det är bara frågan om var.
    Japp, har en steg 1 box från Speedparts. Jag ska sätta tebax orginal boxen och se om det blir bättre.
    SAAB 9-5 AERO -01 *såld*
    SAAB 9-3 SE -02 Steg 1 *såld*
    SAAB 9-3 1.8t -08 Biopower

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •