bilen e 9-5 2,3 lätt trimmad, dom e 1,1mm nu, har för mig att dom ska vara 0,9mm?? Rätt eller fel?
Mvh Johnnie
bilen e 9-5 2,3 lätt trimmad, dom e 1,1mm nu, har för mig att dom ska vara 0,9mm?? Rätt eller fel?
Mvh Johnnie
"11" i namnet står för 1,1 mm elektrodavstånd.
Man kan knacka ihop dom, men jag undrar ifall det gör så stor skillnad om man har t ex steg 1 eller liknande.
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Går bilen bra behöver du inte knacka ihop stiften.
Däremot kan det vara bra att kontrollera avståndet ändå.
Tecken på att bilen inte går bra är misständningar.
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
jag tackar för detta.
Hej!
Hag ska sätta i nya stift i min B205R och där ska det sitta Ngk PFR 6H-10
Men jag ska montera stiften som är till B204R Ngk BCPR 7ES-11 det är ju olika elektorodavstånd beroende på bil och stift, så frågan är vilket avstånd jag ska ha?
Hej, NGK BCPR11ES-11 duger gott åt dig Närå, men det avståndet funkar fint, jag kör samma på min också, aldrig haft några stiftrelaterade problem alls.. Kör hårt bara
/R
Skulle rekomendera att knacka ihop stiften lite till 0,9mm
Speciellt om du kör trimmat.
Endast det godaste gott nog åt migUrsprungligen postat av AeroRydde
Monterat i stiften nu, blev 0,9-1,0 Tack för hjälpen..
Mvh/Adde
För att motverka spikningar va ? Det har aldrig behövts i min kärra iaf, vanliga 7:or och full rulle funkar fint, Jag har typ "steg4" 1,1 mm bör ju funka på en originalbil då ?Ursprungligen postat av Rickard
/R
Hur vet du det? Din bil spikar nog precis som alla andras, därför kan man motverka detta genom att knacka ihop gnistgapet.
Rekomenderas även på originalbilar.
Senast redigerat av Moderator den 2022-06-08 klockan 20:36. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Nja, spikar och spikar ? Ja lite enligt Tech2:an, men inte mer än en originalbil och definitivt inte så kraftigt så att mjukvaran tar till några åtgärder. Alltså "normalt" knackande... Så då anser jag att det funkar. Hur mycket mindre spikningar får man om man knackar ihop stiften då ? Eller man kanske skulle köra 8:or
Kan tänka mig att man får något bättre förbränning oxå.
Exakt hur mycket bättre det är vet jag inte. Men tillräckligt för att Saab skall skicka ut ett Service tips på det.
Jasså det har dem gjort? Ja, då ligger det väl nåt i det då antar jag
Dock tänker jag inte skruva ur mina och knacka ihop dem, det är jag för lat för när bilen ändå går bra. Däremot börjar det bli för varmt ute för det öppna filtret så det ryker nog snart däremot..
/Rydde!
vad ska du sitta för några stifft på en og900 t16 turbo 87 a?..
Jon
Saab 99 t16 87
Hittade en tabell vilken bekräftar Kambergs uppgift om NGK BCP7ES.
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Tjenare.
Vad är dom bästa bästa tändstiften för saab OG900 T16.
Har försökt leta lite men vet dock ej ifall det är dom bästa. Kollade på dessa:
Tändstift Beru Ultra-X Platina.
441kr för 4 st.
Mvh Christian
Min banbil: http://www.garaget.org/?car=303916
Vågar du utmana mig på banan?
NGK BCP7EV.
Källa: EPC
mvh j
Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk
Och de har utgått och ersats av BCP7EVX.Ursprungligen postat av Johannyman
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
NGK BCP7ES har jag haft i alla mina og900 T16 utan problem, billiga är de oxå
Saablös dåre