Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Pioneer AVIC F920BT i Saab 9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    72

    Pioneer AVIC F920BT i Saab 9-5

    Hej Jag försöker installera en Pioneer AVIC F920BT i min saab 9-5 aero års 2002.

    Själva Pioneer AVIC F920BT funkar bra när jag kopplar in den via ISO anslutningarna i en annan bil ,men när jag kopplar in den i min saab så kommer inget ljud ,,, har testat att koppla in en annan singel din ej original bandare i bilen då kommer det ljud ,,

    så jag förstår inte varför Pioneer AVIC F920BT inte ger något ljud i saaben ??

    Någon som vet

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Är högtalarna kopplade direkt mot apparaten eller har du originalsteg kvar?
    tänkte om det saknas styrning av stegets på7av

    Vad hade du innan och har du något kvar av originalgrejorna eller?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Är högtalarna kopplade direkt mot apparaten eller har du originalsteg kvar?
    tänkte om det saknas styrning av stegets på7av

    Vad hade du innan och har du något kvar av originalgrejorna eller?
    Hej ,,, innan satt det en JVC dubbel din bandare som bara var ansluten via ISO i bilen ,,, och då funkade ljudet ,, likadant ifall jag kopplar in en enkel din bandare via ISO ( (en sony) så kommer det ljud ,,,

    och kopplar jag in Pioneer AVIC F920BT i en annan bil vio ISO kontaktstycket så kommer det ljud

    Vet ej ifall det sitter originalsteg i bilen ,, vad menar du med 7av ??

    Mvh Kostas

  4. #4
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av erakost Visa inlägg
    vad menar du med 7av ??

    Mvh Kostas

    Sorry shiftknappen ville vist inte va med på/av skulle det vara, dvs remote


    Lyser och ser displayen likadan ut i din bil som i annan bil?
    Kan det vara så att det saknas någon spänning in till apparaten?
    Använder du samma kablage i bilen där det låter?
    Har du läst installationsanvisningen och dess kiopplingsschema, brukar vara nyttigt.

    http://www.pioneer.eu/eur/support/ma...20BT/page.html

    T.ex. hur röd och vit är kopplad på sidan 10
    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-06-11 klockan 10:16.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Sorry shiftknappen ville vist inte va med på/av skulle det vara, dvs remote


    Lyser och ser displayen likadan ut i din bil som i annan bil?
    Kan det vara så att det saknas någon spänning in till apparaten?
    Använder du samma kablage i bilen där det låter?
    Har du läst installationsanvisningen och dess kiopplingsschema, brukar vara nyttigt.

    http://www.pioneer.eu/eur/support/ma...20BT/page.html

    T.ex. hur röd och vit är kopplad på sidan 10

    Hej

    Displayen lyser och den läser CD skivor ,, allt verkar fungera utan att det kommer något ljus

    Röd är kopplad till Röd , Gul är kopplad till Gul ,, (testade att switcha Gul till Röd och Röd till gul utan någon skillnad

    Finns inge som bara är vit ,, Vilken menar du på sid 10 .. ??

    Noterade den Blue/White på sid 10 ,,, just nu är den i kopplad , kan testa att koppla ur den ikväll och se ifall det blir någon skillnad ??

    Det som jag finner märkligt är att jag får ljud från den genom att koppla in den i annan bil med bara ISO anslutning och att en annan bandare i saaben funkar rakt av utan att jag kopplar om något ,,,

    Taksam för all hjälp

  6. #6
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Sidan 10 som jag länkade till visade inkopplingen av röd och gul och det skiljer mellan bilar
    Blå/Vit är för att styra yttre enheter som slutsteg, antennförstärkare och det är en utgång, har du inget steg skall den inte vara inkopplad
    Den beskrivs på sidan 14-15

    Läs mer om Blå/vit på sidan 11 längst ner

    Och kolla Gul/svart (sid 11 längst upp) Det är en Mute ingång och den kan mycket väl vara det du söker.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Sidan 10 som jag länkade till visade inkopplingen av röd och gul och det skiljer mellan bilar
    Blå/Vit är för att styra yttre enheter som slutsteg, antennförstärkare och det är en utgång, har du inget steg skall den inte vara inkopplad
    Den beskrivs på sidan 14-15

    Läs mer om Blå/vit på sidan 11 längst ner

    Och kolla Gul/svart (sid 11 längst upp) Det är en Mute ingång och den kan mycket väl vara det du söker.
    Hej


    får kolla ikväll när jag är hemma ,,

    Dessvärre så saknar jag RCA kabelstycket där Gul svart finns med (fick inte med den i köpet ,)

    Återkommer efter tester ikväll ,, tack en en gång ,,

    //Kostas

  8. #8
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Men om "mute" gul/svart saknas så borde du inte ha någon signal in heller
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    72
    Hej , Kopplade in min med 12V på grön i kabelstammen i bilen och då fick jag ljud i högtalarna ,, dessvärre så är det störningar i ljudet ,, undrar ifall jag behöver en ISO adapter eller så ??

  10. #10
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Jag antar att du kör med bilens originalsteg och har en adapter för att koppla lågnivå från AVIC till kablaget i bilen? Även om det är en ISO-kontakt, så är det inte högnivå som skall gå där utan balanserad lågnivå. Så, om du bara kopplar in med båda ISO-kontakterna så kommer det ju högnivå till steget vilket kommer ge värdelöst ljud och i värsta fall kan du blåsa ingångarna på steget.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    72
    Hej ,, Nej jag kör bara med ISO anslutning från Pionner bandaren till bilens ISO anslutning ,, inga RCA (lågnivå) är inkopplade ,, dvs pioneers ISO mot bilens ISO,, inget annat ,,, ( med undantag att jag strömmatar Grön kabel i bilens ISO utag för att lyckas få ljud ,, annars inget ljud

  12. #12
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Och ljudet du får, är det bra eller "värdelöst"? (bortsett från störningarna)

    Vad är det för typ av störningar?
    följer det varvtal, sprakande eller ...?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  13. #13
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Vänta nu. Du menar alltså att du kör högnivå ut från stereon till bilens slutsteg? I så fall är det väl inte märkligt att det låter konstigt!

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    72
    Hej ,, Ifall jag använder en annan bandare ej original ,, och kopplar in den i bilens ISO så låter det bra ,,, ,,,

  15. #15
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Ja, alltså, om du har AS2 eller AS3, dvs din huvudenhet hade både kassett och CD så lär det aldrig funka med högnivå till slutsteget. Om du däremot har AS1, dvs din gamla huvudenhet hade bara CD, ja, då skall det fungera.

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    72
    Hej ,, Har ingen koll på vad bilen hade original .. när jag köpte bilen så satt det en JVC eftermarknad CD stereo som funkade ,, även den var bara inkopplad i ISO stammen i bilen och inget annat ,,

  17. #17
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Hade den inte någon form av hög till lågnivåadapter då?

Liknande ämnen

  1. Pioneer AVIC-F700BT
    Av lindererik i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 20:08
  2. Ersätta AS1 med Pioneer AVIC-D3 i 9-5 -02
    Av lmfpolv i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 09:49
  3. pioneer AVIC-X1R
    Av Saab Eric i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 23:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •