Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: färddator funkar ibland...

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    130

    färddator funkar ibland...

    Min färdatorn fungerar bara ibland,är det vanligt fel på 9000 modeller? När den väl fungerar så visar den rätt och alla lampor lyser. Bilen är en 9000 cse från -95

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    130
    ingen?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av ventus
    ingen?
    Väcker den här gamla tråden med mitt första inlägg. Jag har inget svar på frågan. Men jag har samma problem, jag har också en 9000cse-95 (ltt) 170hk
    Svart Saab 9000 CSE 2.3LTT -95

  4. #4
    Är det ingen som har något förslag på vad man kan göra?? eller är det bara att köpa en annan och sätta dit?
    Såg igår att även yttertemperatur mätaren ballat ur, visar 6+c när det va 5-c ute. Är det någon som vet var givaren sitter?
    Svart Saab 9000 CSE 2.3LTT -95

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Mandarin
    Är det ingen som har något förslag på vad man kan göra?? eller är det bara att köpa en annan och sätta dit?
    Såg igår att även yttertemperatur mätaren ballat ur, visar 6+c när det va 5-c ute. Är det någon som vet var givaren sitter?
    Tror den sitter vänster fram, bakom spoilern, fasttryckt. När den lossar så kan den få värmetal pga motorns strålvärme.

  6. #6
    Angående färddatorns fungerade ibland så har jag pratat med en kille som har stenkoll på 9000 cse. Han sa till mig att kolla med en ficklampa om det syntes något på displayen när man lös på den då den inte ville lya själv. Och tro om jag blev förvånad då jag såg att det var aktiv men att den inte visade något. Grejen är att det är lampan som sitter bakom den som ballat ur (glappar). För att åtgärda detta är det "bara" att demontera panelen och fixa dit en ny eller felsöka glappet.

    // Mandarin
    Svart Saab 9000 CSE 2.3LTT -95

Liknande ämnen

  1. Farthållare 9000 CSE (93a) funkar ibland?
    Av JorisS i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-26, 10:16
  2. Display (färddator?) funkar inte...
    Av holmbergz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 11:06
  3. Ny färddator. Funkar till 50%
    Av Turbo-Danne i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 17:55
  4. Färddator slocknar ibland,9k cde-95
    Av borkas i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-05-23, 16:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •