Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Saab 9-3 SS aero 2004 Ljud frågor (med bilder).

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Saab 9-3 SS aero 2004 Ljud frågor (med bilder).

    Hej, nu när jag äntligen skaffat en ny Saab (min förra skar på veven) så tänkte jag att det är dags att registrera sig.

    Jag undrar lite ang ljudet i denna bil (Saab 9-3 Aero ss 2004)
    Vad jag läst i olika trådar här samt googlat mig till är att bygga ut ljudet är inte av den lätta sorten i denna bilen.

    Jag är en amatör vad gällande ljud byggen, förstår lite utav grunderna men thats it.

    Jag verkar ha premium 150 (då jag har 7 högtalare samt en pioneer förstärkare under förarstolen).
    Jag har hittat lite kablar samt fiber(?) i backluckan, jag undrar om detta är något som jag kan använda mig av om jag vill utvidga ljudet lite?
    Tycker att ljudet som är just nu kanske inte är det bästa, utan jag vill då utöka med kanske ett par 6/9or?
    Vad jag förstått bör jag skaffa mig ett steg och koppla dessa till.

    Har tre bilder som jag tog på de mystiska kablarna jag har hittat, är detta till en cd-växlare eller är det något jag kan använda mig av?
    På ena bilden ser man ett kontaktstycke med div kablar i, vad jag förstår är 2 utav dom 6 kvadrat (röd och blå tror jag det var) antar att den ena är en + samt den andre -
    Är detta något man kan använda sig utav eller är det bara skrot så att säga?

    Verkar även vara ljud skarvat bak till en sockerbit av något slag.








    Jag har inte lust att lägga ut fler miljarder på ljudet utan så billigt som möjligt för att få lite mer bas och tryck.


    Tacksam för svar // Runsy

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976
    Jag är inte heller nån expert på ljud, men jag skulle börjat med att ljudisolera! Ett billigt sätt att få bättre ljud, och lägre buller får du på köpet.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    3
    Medlem#