På grund av katastrofalt vevlagerras som resulterade i extra vevhusventilation säljes nu den gamla kärleken i delar, och förhoppningsvis håller den liv i några Saab-bröder något år till. Färgen på bilen är scarabegrön (minns ej färgkod).

Utrustning är allt som fanns på 9000, förutom vissa inredningsdetaljer i trä som tydligen inte var påtänkta än. Dock finns en träpanel i perfekt skick. Blocket är såklart också rasat och växellådan fick följa med till skroten. Framskärmarna gick på studs innan jag hann börja plocka ner den ens. Och solskydden är reserverade, likaså takluckan.

Kvar finns alltså bland annat svart skinninredning, elstyrd, i mycket bra skick (något torr, men går säkert att få bättre med smörja). Alla dörrar finns kvar samt baklucka (med torkare) och motorhuv (dock med en rostfläck stor som en krona under emblemet, annars fin). Även samtliga ljus och andra paneler och detaljer finns och är i finfint skick.

Motorspecifikt är topparna nyrenoverade och hann inte gå 500 mil. Dessa renoverades på riktig motorfirma på grund av kamremsras och har således nya ventiler, frästa ventilsäten och bytta ventilstyrningar. Inklusive kammar, ventilkåpor samt kamdrev. Har såklart även saker som spjällhus, tändmodul och databoxar kvar.

I övrigt har jag plockat fjäderben, bromsar, drivaxlar, generator/AC-delar/servopump, airbags, ratt, knappar och instrumenthus (28800 mil), originalstereo med extra CD-spelare, "musbio", med mera. Skicka PM för mer information om vad som finns och inte finns.

Allt finns nedplockat i Tomelilla, Skåne. Skicka kan jag göra men då är det förskottsbetalning inkl frakt som gäller, såvida det inte är alltför skrymmande. Är det inom Skåne och angränsande län kan jag själv ombesörja frakt mot rimlig ersättning.