Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Resultat 201 till 204 av 204

Ämne: En vit 9-3 Sc Och en HasselnötsAero!

  1. #201
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 513
    Påskfirande med två vita Saabar som blev ännu vitare! Snö på vägen hem och 19" sommardäck....

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Akta skinnet!

  2. #202
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 994
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av lillen 761 Visa inlägg
    Några minuter över och passar då på att kolla ena dörrhögtalaren. Jag är ingen audiofil direkt men.....


    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Fått samma haveri på min 9-3:a, blev trött som fan då jag konstaterade detta för att jag förstått att eftermarknadsersättare skall vara så VÄLDIGT svårt att hitta då elementens impedans "bara" är ca. 2ohm..
    Kontaktar BRL och får rådet att köpa ett par (för mig förhållandevis dyra) ""Gladen SQX 165 Mid"" - element som mycket riktigt ligger på 2ohm.
    -"vad var det som var så svårt med att få tag i 2-ohmare..?" tänker jag och beställer..
    Några dagar senare när paket med högtalare kommer skruvar jag glad i hågen bort dörrsidor och skall byta, får då se att den gamla "originalhögtalaren" ju är märkt ""4OHM"" ... VAFAN..?
    Skickar en sakkunnig person data på förstärkaren från EPC som ger tummen upp att köra med 2-ohmarna "för att de är lättare att driva" och KAN ge aningens bättre ljud..
    Byter och sätter ihop allt igen...


    Låter skit, och skallrar mer än det avger bastoner...

    Ursäkta mig för novellen, men kände för att dela med mig av detta.. :-)

    Tacohej!
    //Andreas
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  3. #203
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 513
    Men har du löst det på ngt annat sätt nu?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Akta skinnet!

  4. #204
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 513
    Här händer inte mycket på bilfronten. Bilarna rullar dock dagligen och dom gör det rätt bra.
    Den vita är ännu lite dum vid belastning,är lite seg och svajjig i effekten,däremot ska jag låna tändspolar och spjällhus av en systerbil.
    Den bruna är den skönaste och roligaste av dom ännu,däremot protesterar den också lite,förmodligen av ålder och brukande. Har hittat varifrån glykoldoften kommer,det läcker lite lite precis vid toppackningen ovanflr vxl-lådan,fyller på ca 2 dl varannan månad så det är inte hiskeligt. Däremot så blurrar han på tre cyllar nångång precis vid uppstart,förmodligan kan det vara lite vatten som spökar i en cylle?
    Sen fick bilen full tank förra veckan,och mätaren är ännu som på bilden,kanske har det inte gått åt såpass med bensin att mätaren börjat röra sig än,9 mil sedan tankning. Kan inte minnas att det var så andra gånger,har mätaren fastnat i tanken kanske?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Akta skinnet!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •