Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Adapter för rattkontroll stereo, inkopplas hur?

  1. #1
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 262
    Medlem#
    6770

    Adapter för rattkontroll stereo, inkopplas hur?

    Gäller en og9-3 2001. Eftermarknadsstereon sitter där sen ett år, en Kenwood 2din och fungerar bra. Nu ska jag montera adapter för rattstyrningsreglagen. Köpte från en engelsk firma, inte den som nämns i bilden men samma remote control adapter.

    Enkelt för den ska bara kopplas in mellan din-anslutningarna men sen då? Det syns på installation guide att en gul sladd ska till ratten och förmodligen anslutas på Pin 1 men där står en varningstext på inst guiden också: "Använd inte gul anslutning om bilen har airbag!"
    Klart att bilen har airbag. Det har väl alla og9-3 som anvisningen är gjord för. Vad menar de då med den texten? Nån som kopplat in det här vet det. Är det gula kabeln som inte ska anslutas eller är "gul anslutning" det gulaktiga kontaktdonet och syftet med texten är att man inte ska koppla in på fel kontaktdon? Jag har frågat de som sålt grejerna men de vill inte svara på det utan tycker jag ska vända mig till ett proffs. Det är ni här på forumet som är proffs
    Sånt här skulle vara enkelt att beskriva på en installation guide och bra guide får en dum att känna sig smart, inte dummare. I det här fallet funkade det inte på mig



  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Staffanstorp
    Inlägg
    4
    Medlem#
    9754
    Hej,
    Jag har också skaffat en sådan och funderade en stund och kollade sedan på Saabs kopplingsschema då kom jag fram till att det finns 2 kontakter och den Gula är tydligen till krockkudden, på den andra finns 2 kablar gul/vit och Gul/svart, jag kopplade den gul/Svarta, och det fungerar perfekt!

    Håller med dig detta kunde beskrivas bättre!

    //Christer//

Liknande ämnen

  1. Byta stereo på SAAB 93-98, omvandlare/adapter?
    Av djow i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 16:57
  2. Adapter till saab orginal stereo!
    Av lohman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 12:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •