Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Identifiering av GPS/ljudenhet är detta?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    53

    Question Identifiering av GPS/ljudenhet är detta?

    Goddag, var ett par år sedan man var inloggad här.. Är på G att införskaffa en ny 9-5, sitter ngt stort schabrak i bilen men har ingen aning om vilken modell detta är, tex watt, växlare, tillverkare. Vore väldigt tacksam om någon kunde svara på detta!

    //Henrik

    http://forum.saabturboclub.com/attac...1&d=1430915985
    Senast redigerat av Remus den 2015-05-06 klockan 14:44. Anledning: Glömde länken.. ;-)

  2. #2
    Det är originalnavigatorn ifrån Denso. Den kom med m05. Finns nya fräscha kartor till den om du ska behålla den.
    Ljudet varierar, kan vara prestige eller premium (ej sub-bas i bagaget på höger sida). CD Växlare har du på vänster-sidan(?)

    Ingen dålig täckplast på den där.. många kvadratcentimeter, måste nästan vara rekord?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    53
    Tack för svaret, det blev ett köp! Känns bra. Helt ok ljud, trevligt med ljudinställningarna så den ska jag behålla. Hittade även växlaren v bak! (Haha cd skivor)!
    Det sitter ett högtalargaller höger bak i skuffen iaf.

    Hittade någon tråd någonstans, men var kan man skaffa nya navi-skivor? Läste ngt om uppdatering av mjukvara med har jag för mig?

    //Henrik

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    53
    Är det HarmanKardon om det finns högtalare i skuffen på kombin?

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Vad är det för årsmodell på bilen?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    53
    2007... Var precis ute och kikade lite, tryckte på lite kul knappar på backspegeln och ett xenonljus släcktes. Inn och googla, läste att man kan programmera knapparna och att texten är kompass. Haha kompass! Jajja.. (Ljuset tändes igen efter ett par sekunder). Jag har verkligen ingen koll på utrustningen! ;-)

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av Remus Visa inlägg
    2007... Var precis ute och kikade lite, tryckte på lite kul knappar på backspegeln och ett xenonljus släcktes. Inn och googla, läste att man kan programmera knapparna och att texten är kompass. Haha kompass! Jajja.. (Ljuset tändes igen efter ett par sekunder). Jag har verkligen ingen koll på utrustningen! ;-)
    Va? Jag förstår inte. Du trycker på en knapp som har med ytterbackspeglarna att göra och en halvljuslampa (xenon) slocknar i några sekunder? Låter som ett fel, fast jag vet ju inte. Mina xenonlampor på min NG9-3 är ständigt på tills jag rör ljusomkopplaren (doh). Eller har det med den inbyggda kompassen i innerbackspegeln att göra (om din bil har det)?
    Förklara gärna lite enklare så jag förstår.
    Kör nuförtiden en S(AAB)koda Octavia -20
    Tidigare: NG9-3 SC Aero -07, NG900 2.3 -96 (Åkt OG900 & 9000 i barndomen)

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    53
    Gäller innerbackspegeln, sitter av någon anledning en kompass i den. Sen sitter det en Auto-knapp i mitten men även 3st knappar i vänster nedre kant på spegeln, googlade fram att de kunde programmeras till div saker tex garageöppnare.

  9. #9
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Eftersom han pratar om kompassen så måste det ju vara innnerbackspegeln. Dom knappar som finns där är, vad jag vet, till garageportsöppnare på en frekvens som inte är tillåten i Sverige. Troligen för USA-marknaden. Men det gör det egentligen inte begripligare hur det kan släcka lampan.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Identifiering av vevhusventilation på OG9-3 B2x5
    Av exostor i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-04-28, 18:49
  2. identifiering av fälgar
    Av benilsson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 01:01
  3. Identifiering av färg!
    Av Ekan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 09:54
  4. Identifiering av rör? [bild]
    Av Nocz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 17:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •