Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Verkstad Norrköping

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2015
    Inlägg
    11
    Medlem#
    -

    Verkstad Norrköping

    Fick en fin överraskning på besiktningen igår att båda fjäderbenen i fram är rakt av. Vet någon om en bra verkstad i Norrköping? Gärna en mindre verkstad och inte Biva efter önskemål av återförsäljaren av bilen då det kommer gå på garantin .
    Tacksam för svar

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    314
    Medlem#
    7504
    Nordic finns ju i Norrköping och kan nog hjälpa dig
    Sommarglidaren og9-3 turbo -00 Aero optik och 3000 mil på mätaren! http://www.garaget.org/?car=334451
    Projekttråden http://www.garaget.org/forum/viewtop...88825#p3988825

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2015
    Inlägg
    11
    Medlem#
    -
    Hur är dem rent prismässigt då? Tror återförsäljaren vill få ett så billigt som möjligt men jag vill inte tumma på kvalitén på arbetet heller, men tack för tipset,tänkte inte ens på att dem finns här!

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Återförsäljaren? Har du köpt en bil hos handlare och den visar sig vara kass och nu vill de hålla nere kostnaderna för reparation? Då skulle jag nog älska bilen väldigt högt om jag inte lämnade tillbaka den. I mina ögon är allt annat än märkesverkstad no-no i ett sånt här läge. Det sista man vill är ju att handlaren i nästa läge kan skylla ifrån sig på att någon skumraskverkstad gjorde ett undermåligt jobb.
    Jag _tror_ Nordic är ackrediterade (auktoriserade?) för SAAB, om det nu är en sådan som det handlar om, men eftersom du postar här kan man ju gissa att det är så.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2015
    Inlägg
    11
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Återförsäljaren? Har du köpt en bil hos handlare och den visar sig vara kass och nu vill de hålla nere kostnaderna för reparation? Då skulle jag nog älska bilen väldigt högt om jag inte lämnade tillbaka den. I mina ögon är allt annat än märkesverkstad no-no i ett sånt här läge. Det sista man vill är ju att handlaren i nästa läge kan skylla ifrån sig på att någon skumraskverkstad gjorde ett undermåligt jobb.
    Jag _tror_ Nordic är ackrediterade (auktoriserade?) för SAAB, om det nu är en sådan som det handlar om, men eftersom du postar här kan man ju gissa att det är så.
    Du har självklart rätt, är väl jag som ger med mig för lätt, går in på Biva imorgon sen får dem skicka fakturan till handlaren helt enkelt Får väl bara stå på mig helt enkelt

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 519
    Du kan klargöra om det verkligen är fjäderbenen eller bara fjädrarna som är av. Brustna fjäderben borde ge dig en okörbar bil.

    /M
    Akta skinnet!

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2015
    Inlägg
    11
    Medlem#
    -
    Det blir fel ibland men du förstod nog ändå eftersom det gick att köra till besiktningen

  8. #8
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 083
    Medlem#
    7289
    Citat Ursprungligen postat av Michael90 Visa inlägg
    Du har självklart rätt, är väl jag som ger med mig för lätt, går in på Biva imorgon sen får dem skicka fakturan till handlaren helt enkelt Får väl bara stå på mig helt enkelt
    Du bör nog göra upp med återförsäljaren först. Kan bli onödigt mycket krångel om du går någonstans och bara skickar fakturan till dom sen. Även om du har rätt och allt.

  9. #9
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Lämna bilen till "återförsäljaren" så får väl han ombesörja reparationen, om du har garanti kvar.

    Är väl inte ditt jobb att hitta billigaste mecklaren i stan. Kräv då auktoriserad Saab-verkstad!!! (annars jä-....)
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

Liknande ämnen

  1. Hur ser det ut i Norrköping??
    Av termos i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 22:30
  2. Bra verkstad runt Norrköping
    Av peta i forum Östergötland och Närke
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 22:28
  3. Biva norrköping
    Av Draken i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 19:50
  4. Lackerare i Norrköping!!
    Av ANDREAS H i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-17, 19:25
  5. Acc, Norrköping
    Av dannyz i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-21, 14:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •