Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Behov av hjälp med montering av bilstereo!

  1. #1
    Allstaar
    Guest

    Behov av hjälp med montering av bilstereo!

    Hej!

    Har sökt en massa i forumet men inte hitta något liknande. Köpte ett stereo paket från mds och tänkte koppla in. Men nissen innan hade en gammal bandare och med det har han klippt sönder iso kablarna och gjort eget. Har försökt lista ut det mesta men inte lyckats att starta upp skiten ändå. Har ni tips eller bra sidor man kan gå mer efter? Eller bilder på orginal iso kontakter i bilen som är hela?

    Annars om någon bor nära upplands väsby och vill fingra lite är ni välkommna och hjälpa mig. Bjuder på lunch middag eller något som tack. Det är en saab 900 96:a Sportcupé vi pratar om.

    Mvh.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    351
    Tjena! Jag kan ta ett kort på mina kablar o rita lite vad som är vad. Antar att det är samma kablar o femdörrarsvarianten. Fick du med en isokontakt från mds där du skarvar på från bil till iso?

    Mvh Tob

  3. #3
    Allstaar
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Isaksson
    Tjena! Jag kan ta ett kort på mina kablar o rita lite vad som är vad. Antar att det är samma kablar o femdörrarsvarianten. Fick du med en isokontakt från mds där du skarvar på från bil till iso?

    Mvh Tob

    Nee har köpt själv och och sedan kollat på en orginal iso kontakt som sitter i bilen. Men han har klippt av en massa på den men man ser vilken färg som varit var på den. Därav gjort en ny samma med högtalarna och det. Men inte vill skiten starta ändå.

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 735
    PÅ clarions hemsida ser du under support hur en iso ska kopplas.
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  5. #5
    Allstaar
    Guest
    Tack ni som svarat. Men jag hitta en snäll granne som jag hade ett hmm om som kunde sådant. Han hjälpte mig och fixa allt. Så nu är det kirrat. Kan ju säga att det var lite bökigt.

    Ha det bra!

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    351
    vad var det för fel då? Alltid kul o veta

  7. #7
    Allstaar
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Isaksson
    vad var det för fel då? Alltid kul o veta
    Ja som sagt alla kablar var kors och tvärs. Han hämtade en penna som mäter strömmen osv och lyckades lokalisera allt som det skulle. Sedan fick vi ingen permanent 12+ volt. Då hade säkringen gått antaglien av mig. Men vi kirra en ny sen var allt biff. Kan säga att jag hade aldrig lyckats med det själv. Ända jobbiga är att SRS och varningstriangeln lyser men det är för att jag tagit bort minuskabeln under installationen(stod så i pappret iaf" Och jag har sökt på forumet om det så nu måste man ju in på saab. Tur att man känner en snubbe dära dock är han på semester.

    Tack för mig hehe.

Liknande ämnen

  1. Behov av hjälp med felkoder
    Av peijne i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-12-31, 12:32
  2. [LÖST] Felkoder P0113, P0340, P1334, P1312 9-5 2.3T -00 Automat
    Av JanLeinonen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-30, 22:49
  3. Är i akut behov av hjälp
    Av hogemark i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 14:10
  4. Kondensator 1F till bilstereo, montering...
    Av thec i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 21:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •