Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Motor startar ej (ej monterad i en SAAB)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -

    Motor startar ej (ej monterad i en SAAB)

    Hej,

    Chansar på att det kanske finns expertis här som med lite tur kan hjälpa mig.

    Jag håller på att bygga en sjua med en SAAB-motor (B204E från en 9000).
    Jag har en omprogrammerad Trionic5 som avaktiverat VSS. Jag har tidigare startat motorn men nu beter den sig som innan jag hade avaktiverat VSS.
    Jag har inga andra ECUer från SAABen.

    Det som händer:
    Vrider på tändning -> pumpen går en stund. Jag får styrsignal in till huvudreläet från Trionic en stund.
    Crank -> Startmotor går. Pumpen går inte. Jag får inte styrsignal till huvudrelä från Trionic så tändkassett och spridare kör inte.
    Tillbaka till tändning på -> Styrsignalen kommer tillbaka, tändkassett "tjuter" en liten stund, pumpen går en liten stund.

    Som sagt det fungerade för en vecka sedan men nu är det dött. Jag har kopplat i och ur en del i kablagen så teoretiskt möjligt att jag schabblat till något men eftersom jag har väldigt lite inkopplat, sensorer och två reläer, så tror (hoppas) jag inte det. Just nu har jag kopplat ur de flesta sensorer och har i princip bara tändkassett, spridare och vevaxelgivare inkopplat. Har provat med två olika Trionics som båda har startat motorn tidigare.

    Inser att detta är väldigt vagt men om någon har något tips på hur jag felsöker så vore jag tacksam.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Ignorera.

    Skit bakom spakarna. Hade kopplat in tändningsnyckeln fel.

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3X motor dog/startar ej
    Av Johan S i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-06-20, 18:47
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 16:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •