Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trasig Turbo eller topp B205E ?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2015
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -

    Trasig Turbo eller topp B205E ?

    Hej jag har en 9-5 2,0 biopower -06, den har börjat ryka som bara den när jag startar den, körde en sväng och det slutade ryka efter ett tag, förutom ca1min mellanrum så blir det ett moln bakom. Tempen vara normal. Det är frun som kört senast, en längre sträcka och enligt henne har inga lampor börjat lysa, (hoppas jag) Har lite svårt att avgöra om det är olja eller kylarvätska. Tänkte om det är turbo eller topp packning som gått!?
    Antar det är grått det ryker om turbon går eller är påväg att gå sönder? Borde den bli slö på engång?
    Har ni nå tips på hur jag kan felsöka vilket som är trasigt? Tacksam för svar

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2015
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    Kanske ändå att det är åt det mera vita hållet på röken, har svårt att avgöra vad det luktar som, men gott luktar de då inte. Kan topp packningen bara blåsa sönder så där? Utan att gått varm

    - - - Uppdaterad - - -

    https://youtu.be/g66Jw4Vt-fw
    Ryker typ liknande som i denna video

  3. #3
    Kolla om vatten finns i oljan och vise versa
    Gör ett komp prov på alla cyl
    Kontrollera glapp i turbon

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av pasav Visa inlägg
    Hej jag har en 9-5 2,0 biopower -06, den har börjat ryka som bara den när jag startar den, körde en sväng och det slutade ryka efter ett tag, förutom ca1min mellanrum så blir det ett moln bakom. Tempen vara normal. Det är frun som kört senast, en längre sträcka och enligt henne har inga lampor börjat lysa, (hoppas jag) Har lite svårt att avgöra om det är olja eller kylarvätska. Tänkte om det är turbo eller topp packning som gått!?
    Antar det är grått det ryker om turbon går eller är påväg att gå sönder? Borde den bli slö på engång?
    Har ni nå tips på hur jag kan felsöka vilket som är trasigt? Tacksam för svar

    hittade du felet? har liknande fel på min saab.

Liknande ämnen

  1. Trasig Turbo?? Eller??
    Av spender i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-05-08, 08:56
  2. NG900 2.3i kammar i en 9-5 B205E topp.
    Av nemesis89 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-12, 18:55
  3. Trasig topp eller toppackning?
    Av Kilin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 14:48
  4. turbo eller topp ras???
    Av talladega88 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 22:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •