Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: ACC pixar gått i pension

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Huddinge
    Inlägg
    769

    ACC pixar gått i pension

    Hej!

    Pixlarna i min ACC sid har gått i pension, kan man fixa det själv? Sökte lite men hittade bara gamla trådar med icke fungerande länkar...

    /R
    SAAB 9-5 2,3T Ecopower Vector -02

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163
    Gäller det bilen i signaturen? Jag har inte sett alls lika mycket trådar runt ACC-displayen som runt SID... Vet ej om det går att fixa mha Wettexduk och strykjärn, men det borde finnas firmor som man kan skicka enheten till för lagning. Om du funderar på att byta enhet så behöver du hitta en likadan, dessa finns i många versioner. Jag tror att vilka modeller som passar till vilka årsmodeller finns någonstans här på forumet.
    /Johan

  3. #3
    Är det till en 9-5:a årsmodell 98-05 så kan jag fixa en till dig när mina kablar kommer hem Hoppas på att dom kommer slutet av denna månaden.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Huddinge
    Inlägg
    769
    Ibland går det lite snabbt.. yes det gäller bilen i signatur. Tack för info

    Hur går man tillväga för att testa Wettex o strykjärn? Strykjärn på "kontakterna" och wettex för trycka dit?

    wilderness80, vad är det för kablar?

    Jag har sett att ex pixelfix.net säljer ny kabel, är det en variant tro?
    SAAB 9-5 2,3T Ecopower Vector -02

  5. #5
    Har beställt från ebay. Pixelfix kan jag ej svara på då jag tycker det är för dyrt för en kabel, men det är ju bara vad jag tycker Har sjäkv testat med strykjärn och det blev skit, iaf för mig så det gör jag ej igen.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    314
    Medlem#
    7504
    Strykjärn så skjuter du i bästa fall på problemet något däremot är det vanligt att man samtidigt förstör kretskort/skärm så inget jag rekommenderar. Leta upp någon som reparerar det ordentligt istället.
    Sommarglidaren og9-3 turbo -00 Aero optik och 3000 mil på mätaren! http://www.garaget.org/?car=334451
    Projekttråden http://www.garaget.org/forum/viewtop...88825#p3988825

  7. #7
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Jag har använt pixelfix på rätt många displayer, både SID och ACC, och är helnöjd. Alla andra jag bytt åt är mig veterligen också nöjda, har aldrig fått några klagomål.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Huddinge
    Inlägg
    769
    OK tack. Då får det bli ny kabel om det sak fixas på riktigt.

    Hur meckigt är det o montera en ny kabel?

    wilderness80, kan du länka vad du köpt
    SAAB 9-5 2,3T Ecopower Vector -02

  9. #9
    Jag brukar beställa från ebay (sök ord) saab sid. Där hittar du en massa och titta igenom för det skiljer lite i priser. Jag personligen gillar dom gråa kablarna mer än dom gröna, kostar lite mer än dom gröna. Jag kolla denna länken första gången jag gav mig på acc:n.....https://www.youtube.com/watch?v=MLWc2QTiZS8

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Huddinge
    Inlägg
    769
    Jag hade nog lite otur när jag tänkte...
    det är typ såna här du menar?
    http://www.ebay.com/itm/Saab-9-5-95-...item25a5488c7c
    http://www.ebay.com/itm/Saab-9-5-ACC...827990&vxp=mtr

    och enligt videon så behöver man en sån här också?
    http://www.ebay.com/itm/40W-Electric...item4ae78a1384

    kikade på pixelfix.net och med deras kabel behöver man inte nån soldering t-tool verkar det som? Kan det monteras på olika sätt?
    SAAB 9-5 2,3T Ecopower Vector -02

  11. #11
    Det är rätt kablar du länka till och för att få dit dessa så behöver du den lödtången du länka till. Eller så skaffar du en annan bättre lödtång än den. Men du måste ha den avlånga delen som man sätter på lödkolven, går att köpa bara den delen på bla ebay. Ja det finns nog olika kablar, vissa som man bara sätter dit utan att använda några verktyg. Hur dom fungerar på pixelfix får någon som använt sig av dom svara på då jag aldrig använt mig av dom.
    Senast redigerat av wilderness80 den 2015-05-02 klockan 09:09.

  12. #12
    Hej!

    Jag kan rekommendera pixelfix, bytte kablar till både sid och acc för två år sen och det har fungerat perfekt sen dess.

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Malmö Sweden
    Inlägg
    60
    Citat Ursprungligen postat av johan91 Visa inlägg
    Hej!

    Jag kan rekommendera pixelfix, bytte kablar till både sid och acc för två år sen och det har fungerat perfekt sen dess.
    Rekommenderar att köpa direkt Complete display with CARBON cable for SID1 and SID2: 33.00 € så slipper man huvudverken.

  14. #14
    akspeedo.com har jag beställt ifrån när jag har behövt ny lcd med kabel ca 390 svenska inkl frakten. Mycket bra saker där ifrån. Ska testa en från Slovakien då den va 100 kr billigare än akspeedo men vet ej hur kvaliten är än

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Huddinge
    Inlägg
    769
    bill77se, har du länk?

    wilderness80, ny lcd med kabel kanske är ett bättre alternativ än kablen. Den från Slovakien, vilken sida är det?
    "Good mechanical skills are required" vad menas med det? är det rocket science eller
    SAAB 9-5 2,3T Ecopower Vector -02

  16. #16
    Den från Slovakien va nog något hemma fix för det va inget bra Ska du ha ny lcd med kabel rekommenderar jag akspeedo.com dom är bra.

Liknande ämnen

  1. 9-5 som gått 100 000 mil
    Av Turbo_Danne i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-25, 23:56
  2. Har toppen gått?
    Av eastern i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 17:57
  3. AMF pension Samuel Fröler + humorgalan
    Av fredrik_wt i forum Tidsfördriv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 21:14
  4. Toppackning gått?
    Av borkas i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 23:32
  5. HAr turbon gått ?
    Av jimmy/bmw i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 00:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •