Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: OG9-3t 2002 nogle trim spørgsmål

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Nørrebro København Danmark
    Inlägg
    27
    Medlem#
    9992

    OG9-3t 2002 nogle trim spørgsmål

    Hej Svenskere

    I og med i har større arfaring med at trimme SAABs end Danskerne tillader jeg lige at stille lidt spørgsmål. Jeg har lige lagt en ny motor i fra en 2001 ( 185000km) jeg har fra en donorbil (Den gamle mistede smøring efter 320000km og ødelagde krumtap) Jeg har haft bundkarret af, det var fint uden nogen form for fremmedlegemer. Jeg har lavet nogle større huller i sien som det anbefales.

    Jeg har sat en T19 på (Kineser, hvor stor forskel i effekt er der, hvis jeg feks. vælger en Garret? )
    630 ml Siemens dyser. De er længere end original, derfor har jeg sat nogle bøsninger mellem indsug og støttearm til dyserne, hvor høje skal de bøsninger være for at være rigtige?
    3" Abbot hele vejen, dejligt tykt rør :-)
    Actuatoren der sidder på turboen har jeg taget fra den originale turbo og justeret grundladetrykket til 1 bar, er det ok at bruge den eller skal jeg købe noget andet?

    Hvad kan jeg forvente af effekt med denne opsætning?

    Sidste år var jeg til rulletræf med den og den blev rullet til 224hk dog viste den 278 på Sid med original udstødning, dog uden mellem potte. Nogle siger, det er ABS systemet der giver problemer ved rulning da de bageste hjul står stille, er det et problem og, hvis, hvordan omgår man det?

    Med venlig hilsen og undskyld sproget dette er skrevet på

    Claus
    Venlig hilsen Claus Lind fra Danmark
    Glad ejer af 2001 9-3t nu T 3dør (Projekt)
    Glad ejer af 2005 9-3 1.8t Sports Sedan
    Proekt Opel Gommodore A 1969 coupe med 305cui Chevrolet V8

  2. #2
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Citat Ursprungligen postat av ClausSAAB Visa inlägg
    Jeg har sat en T19 på
    Det är oklart för mig vilken typ av turbo du menar. Är det en TD04-19T ?

    Citat Ursprungligen postat av ClausSAAB Visa inlägg
    (Kineser, hvor stor forskel i effekt er der, hvis jeg feks. vælger en Garret? )
    Samma sak igen. Det är lite oklart vilken Garrett du menar. Det finns många olika.

    Citat Ursprungligen postat av ClausSAAB Visa inlägg
    630 ml Siemens dyser. De er længere end original, derfor har jeg sat nogle bøsninger mellem indsug og støttearm til dyserne, hvor høje skal de bøsninger være for at være rigtige?
    Det fungerar perfekt om man lägger en M10-mutter på varje sida. Om du inte vill ha mutter så ska du ha något som är ungefär lika högt som M10-mutter.

    Citat Ursprungligen postat av ClausSAAB Visa inlägg
    Actuatoren der sidder på turboen har jeg taget fra den originale turbo og justeret grundladetrykket til 1 bar, er det ok at bruge den eller skal jeg købe noget andet?
    Det är viktigt att grundladdtrycket stämmer med mjukvaran i motorstyrdonet, annars kommer inte laddtrycksregleringen fungera bra. Jag brukar rekommendera att man tar sitt planerade maximala laddtryck och dividerar med 2 eller 3. Ditt grundladdtryck ska vara någonstans däremellan.

    Exempel:
    Säg att vi vill köra 1,5bar max.
    1,5/2=0,75bar
    1,5/3=0,50bar
    Då bör vi ha ett grundladdtryck mellan 0,50bar till 0,75bar.

    Grundladdtrycket måste bestämmas innan mappning. När bilen väl har mappats så kan man inte ändra grundladdtryck. Laddtrycksregleringen måste kalibreras vid ett bestämt grundladdtryck.

    Citat Ursprungligen postat av ClausSAAB Visa inlägg
    Hvad kan jeg forvente af effekt med denne opsætning?
    Jag är lite osäker på vad du har för turbo som sagt, men om det är en 19T, och du har de andra sakerna du nämner, så snackar vi om uppemot 280-300hk på E85.
    Senast redigerat av Brisse den 2015-04-24 klockan 00:43.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Nørrebro København Danmark
    Inlägg
    27
    Medlem#
    9992
    Hejsan

    @ Brisse Det er en 19t jeg har sat på, jeg har forsøgt at se type nr på den men det sidder selvfølgelig så det ikke kan ses. Jeg ved, der findes forskellige typer, det jeg mente var, er indmaden i feks. Garret af bedre kvalitet/bedre optimeret? "M10-mutter" bliver monteret snarest da jeg mener de bøsninger der blev lavet er højere. Den formel skal jeg benytte snarest også. Jeg har et finere kvalitet manometer, hvor skal det tilsluttes for at vise korrekt? Det ville være herligt med 280-300 hk desværre kan det ikke fåes i Danmark selv om skatten bliver lavere, hvis man kan bevise SAABen kan køre på E85. mærkeligt land jeg bor i :-( Der sidder en magnet ventil lige bag luftfilteretder er monteret vakumslanger på bla. til tanken tror jeg, den står og klikker hele tiden, skal den det?

    Nå her i Danmark er der heldigvis også en del træf i løbet af et år og d. 29-30 maj er der rulletræf (Mobilt rullefeldt) ved Randers i Jylland, det er nok det bedste træf i Danmark for tiden med omkring 20-30 deltagende SAAB. Det er meget hyggeligt og lærerigt.

    Jeg er meget taknemlig for svar og var lidt bange for at spørge i jeres professionelle forum.

    Venlig hilsen

    Claus
    Venlig hilsen Claus Lind fra Danmark
    Glad ejer af 2001 9-3t nu T 3dør (Projekt)
    Glad ejer af 2005 9-3 1.8t Sports Sedan
    Proekt Opel Gommodore A 1969 coupe med 305cui Chevrolet V8

Liknande ämnen

  1. Sid 9-5 2002
    Av muppen74 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2012-08-25, 23:11
  2. SID 9-5, 2002
    Av Per Odvar i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 00:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •