Hej Svenskere
I og med i har større arfaring med at trimme SAABs end Danskerne tillader jeg lige at stille lidt spørgsmål. Jeg har lige lagt en ny motor i fra en 2001 ( 185000km) jeg har fra en donorbil (Den gamle mistede smøring efter 320000km og ødelagde krumtap) Jeg har haft bundkarret af, det var fint uden nogen form for fremmedlegemer. Jeg har lavet nogle større huller i sien som det anbefales.
Jeg har sat en T19 på (Kineser, hvor stor forskel i effekt er der, hvis jeg feks. vælger en Garret? )
630 ml Siemens dyser. De er længere end original, derfor har jeg sat nogle bøsninger mellem indsug og støttearm til dyserne, hvor høje skal de bøsninger være for at være rigtige?
3" Abbot hele vejen, dejligt tykt rør :-)
Actuatoren der sidder på turboen har jeg taget fra den originale turbo og justeret grundladetrykket til 1 bar, er det ok at bruge den eller skal jeg købe noget andet?
Hvad kan jeg forvente af effekt med denne opsætning?
Sidste år var jeg til rulletræf med den og den blev rullet til 224hk dog viste den 278 på Sid med original udstødning, dog uden mellem potte. Nogle siger, det er ABS systemet der giver problemer ved rulning da de bageste hjul står stille, er det et problem og, hvis, hvordan omgår man det?
Med venlig hilsen og undskyld sproget dette er skrevet på
Claus