Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41

Ämne: Blåtandsmodul NG9-3 -10

  1. #21
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976
    Citat Ursprungligen postat av iamjonas Visa inlägg
    Inväntar, dessa puckar är i min mening inte så diskreta, hade gärna haft en aux ingång i armstödet, så man kan dölja alla kablar alternativt blåtandsdonglar. Att prata via dongeln är inget nödvändigt, men ett stort plus!
    Jag håller med, det är en väldigt dum besparing av GM. För den händige vore det nog inte så svårt att löda på en extra kontakt och dra till handskfacket, men jag har inte tagit ut stereon och tittat. Ett problem till förutom det rent estetiska är att du måste ha en tunn vinklad kontakt för att kunna använda mugghållaren, också det något av en designmiss.

  2. #22
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    937
    Tror inte det är en design miss... Är nog så enkelt att bilen den var ämnad till inte har sin mugghållare där...

    Saab har fått tagit vad som bjuds från GM, så enkelt är det..

    Enda sättet är att öppna maskinen och löda in kablar på den befintliga 3,5mm ingången.. eller så är det på Navigationsenhet iaf!
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    54
    Någon som har lött på en extra utgång?

    Kanske vore något att ha i handskfacket, där kan man ju dölja en blåtandsdongel ganska bra.
    9-5 2,0t SC (2001) @ 220hk,
    9-3 2.0T Aero SC (2010) @ 200hk mer ska det bli

  4. #24
    Jag gjorde en operation igår på min.. Ville inte löda i navin så jag hittade en vinklad platt 3.5mm audiokabel med platt sladd också. Den gick in fint precis till höger om navin i springan. På den sladden hängde jag sen ett original-kit som passar i handskfacket. Så nu har jag min blåtandsmodul i ett usb uttag där med en kort 3.5mm sladd till aux-uttaget. Glömde ta bilder på jobbet.. men kan ju ta en bild vid tillfälle på denna lösningen. Passar bra om man inte vill göra någon åverkan på enheten och slippa sladdar som hänger.

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Jag gjorde en operation igår på min.. Ville inte löda i navin så jag hittade en vinklad platt 3.5mm audiokabel med platt sladd också. Den gick in fint precis till höger om navin i springan. På den sladden hängde jag sen ett original-kit som passar i handskfacket. Så nu har jag min blåtandsmodul i ett usb uttag där med en kort 3.5mm sladd till aux-uttaget. Glömde ta bilder på jobbet.. men kan ju ta en bild vid tillfälle på denna lösningen. Passar bra om man inte vill göra någon åverkan på enheten och slippa sladdar som hänger.
    Du får gärna knäppa några bilder på hur du har löst det.

  6. #26
    Här kommer några snapshots på installationen med Original Navi och Aux-kabel från fronten och in bakom, sen vidare till armstödet enligt standard installationen för NG-3 <06. Jag har använt det "lilla" kablaget i Aux-kitet endast eftersom den andra delen hade kontakt till gamla stereon..
    Bara för att få original-looken i armstödet.




  7. #27
    Har du några nyheter till oss? :-)

    Citat Ursprungligen postat av Plunndie Visa inlägg
    Klart det går!
    Finns program.

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Här kommer några snapshots på installationen med Original Navi och Aux-kabel från fronten och in bakom, sen vidare till armstödet enligt standard installationen för NG-3 <06. Jag har använt det "lilla" kablaget i Aux-kitet endast eftersom den andra delen hade kontakt till gamla stereon..
    Bara för att få original-looken i armstödet.
    Stiligt, går detta att löda på inuti enheten? för att inte ha kabel fast på framsidan?
    9-5 2,0t SC (2001) @ 220hk,
    9-3 2.0T Aero SC (2010) @ 200hk mer ska det bli

  9. #29
    Det ska gå att löda samma kabel inuti enheten med lite demontering av plastfront m.m. Jag ville inte göra någon åverkan alls på prylarna så jag fick kompromissa med mig själv :-)

    Citat Ursprungligen postat av iamjonas Visa inlägg
    Stiligt, går detta att löda på inuti enheten? för att inte ha kabel fast på framsidan?

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Det ska gå att löda samma kabel inuti enheten med lite demontering av plastfront m.m. Jag ville inte göra någon åverkan alls på prylarna så jag fick kompromissa med mig själv :-)
    Vill gärna inte heller göra någon större åverkan på sakerna (ännu) ska fundera en stund, återkommer hur jag löser detta, det funkar iaf fint att ha telefon inkopplad och tala via aux
    9-5 2,0t SC (2001) @ 220hk,
    9-3 2.0T Aero SC (2010) @ 200hk mer ska det bli

  11. #31
    När är strax? ;-)

    Citat Ursprungligen postat av Plunndie Visa inlägg
    Kommer posta mer information strax

  12. #32
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Att uppgradera UHP/Radio/Nav med stöd för A2DP, ljudstreaming är något som Saab hade uppe för beslut hos GM/Opel alla år sedan 2007 men det var avslag varje år p.g.a. kostnad.
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  13. #33
    Intressant... Finns det någon programvara till UHPn som vi inte känner till tro?


    Citat Ursprungligen postat av henrikg Visa inlägg
    Att uppgradera UHP/Radio/Nav med stöd för A2DP, ljudstreaming är något som Saab hade uppe för beslut hos GM/Opel alla år sedan 2007 men det var avslag varje år p.g.a. kostnad.

  14. #34
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    GM ville aldrig betala leverantören för en nyare mjukvara.. Sen om det finns någon, det vet jag inte (troligtvis inte)
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  15. #35
    Det lät ju så tidigare i tråden... sen dog allting.

    Citat Ursprungligen postat av henrikg Visa inlägg
    GM ville aldrig betala leverantören för en nyare mjukvara.. Sen om det finns någon, det vet jag inte (troligtvis inte)

  16. #36
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Det lät ju så tidigare i tråden... sen dog allting.
    Fast det handlade väl om ett fulhack för att få telefonen att sända ut ljudet som ett samtal på något sätt. Görs det med bibehållen ljudkvalité så fine, men annars är det i min värld samma sak som att det inte går.

  17. #37
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av AX3L Visa inlägg
    Fast det handlade väl om ett fulhack för att få telefonen att sända ut ljudet som ett samtal på något sätt. Görs det med bibehållen ljudkvalité så fine, men annars är det i min värld samma sak som att det inte går.
    Precis. UHP är väl bara mono dessutom?

    //Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  18. #38
    Fulhacket har lag lyckats med.. Det görs av telefonen som skickar ljudet via HF profilen i mono istället för A2DP. Så det var ju ingen nyhet direkt, tror jag skrev det ganska tidigt. Jag är jättenyfiken på det där "andra" som "gick"...

  19. #39
    Ingen som har någon ny info om detta?

  20. #40
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    61
    Medlem#
    -
    Det här kan vara irrelevant, men jag skriver ändå.

    Då jag talade i Skype på mobilen och satte mig i bilen och startade gick rösten över till UHPn utan att jag behövde göra något. Jag trodde det bara gick med vanliga mobilsamtal

    Så om man hade ett program som kan sända till UHP borde det i rimlighetens namn gå att streama musik från t.ex. spotify också.

Liknande ämnen

  1. UHP Blåtandsmodul till Saab 9-3
    Av gucpm i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-09-29, 20:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •