Hejsan, Jag har nyligen blivit med og9-3 igen och är nöjd i stort förutom att jag har vibrationer vid gaspådrag framförallt på 3an och 4an samt hastigheter över 100 km/h. Hade upp bilen idag och kände på drivaxlarna och märkte att det glappar ganska rejält (5-10mm) på vänstra sidan in mot lådan(?). Är inte helt säker på var exakt det var men det var iallafall på den inre sidan av drivaxeln. på höger sida är det mycket mer stabilt. Det är även lite "blött" på utsidan av växellådan.
Min fundering är nu om det är den där ökända bussningen i diffen eller vad nu alla pratar om eller om det skulle kunna lösas med en komplett ny drivaxel från skroten? förstår inte skillnade mellan inre drivknut och den ökända bussningen. Är det dyrt att lämna in bilen för byte av bussningen om det skulle vara den eller är det kanske smartare att leva med rumpmassagen? Finns det eventuella risker med att köra med detta glapp eller är det bara ett ilands problem?
Mvh Henrik