Tomtefar : Bränslefiltret har gått 60mil kanske. Men visst pumpen sjunger kanske på sista versen. Ska försöka mäta upp deta hela.
Cosmicblue: Använder inte "laddtrycksvisaren" av just den enkla anledningen att där sitter en gammal vakuumslang till den. Kan bara ge problem. Har bara en äkta HKS mätare att läsa av laddtrycket på, har även provat en biltema. Bägge visar samma.
Vitsen med att mäta bränsletrycket är att det verkligen visar status på pump, btr (inkl vacumstyrning), strömförsörjning mm. Ligger trycket stabilt på rätt nivå även under fullast vet man att det är ok så långt.
Även spridarna kan vara idé att se över. Ger alla spridare samma mängd under 30sek ?
Byta pump i förebyggande syfte är absolut en god ide om man vill ha en driftsäker bil, men isåfall köper man en ny istället för att förlita sig på en begagnad i okänt skick.
Däremot tycker jag det är vettigt att skaffa en extra pumparmatur så man kan byta pumpen i lugn och ro och sedan snabbt skifta pumparmatur i bilen innan det blir stopp
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Värt att nämna är faktiskt, att efter min sista repa på "bankörningen" på knutstorp så tickade spridarna ganska bra, kanske kan betyda nått?
Samt nu har laddat börjat bli lite mer ostabilt, kan pendla mellan 0.5 -0.8 för att sedan bli stabilt på 0.7 ex.
Att den börjar bli sämre kan ju vara "positivt"... snart kanske du har ett riktigt fel som är helt uppenbart.
Går den bra i övrigt ?
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07