Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Byta stereopryttlar mellan modeller av 9 3?

  1. #1

    Byta stereopryttlar mellan modeller av 9 3?

    Jag har den lilla varianten i min Aero -02 (vet inte om den heter as2 eller as3). Kan jag till denna leta upp ett originalsteg som finns/fanns till den större varinaten (med dörrhögtalare fram) och bara koppla in det?
    Är själva spelaren samma oavsett om det är as2 eller as3?

    Behöver även tips om dörrhögtalare fram, som är bra och inte allt för dyra som passar i de färdiga hålen i dörrarna. Eftersom de två uppe på intrumentpanelen inte är diskanter bör man kanske ha en högtalare som klarar hela registret (de i dörrarna då).

    Har, efter rundringning till en del bilstereoinstallatörer hört hur de flesta (alla 4 jag ringde) spyr galla över den där dosan (Saab1 & Saab2) som bl.a. "Backes ljudbygg" säljer. Att om den öht ger ljud ifrån sig så är det inget bra ljud. Många har lagt av några veckor efter installation osv. Ett ganska brett missnöje i den lilla grupp jag ringde.

    Eller andra tips på att få igång det.....
    ~~~~~~~~~~~~~
    Saab 9-3 AERO -02
    ~~~~~~~~~~~~~

  2. #2
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Ja du kan uppgradera från AS2 som du har till AS3
    Det du behöver är steget en kabel mellan stereon och steget samt dörrhögtalare. Originalet är att rekomendera faktiskt.

    Jag håller på med detta själv, men jag väntar på kontaktstycken till kabeln. Kabeln kostar annars 677:- på saab

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 629
    Första jag hört om någon form av missnöje med addaptrarna från Backe, har funkat kalas på de fyra bilar jag byggt (ng900, 9-3, 9-5). Enda alternativet i så fall är ju att bygga själv (eller någon annan leverantör). Tyvärr så har ju inte saab begåvat sina enheter med RCA lågnivå utgång.

    Klart, du kan ju alltid rycka bort hela huvudenheten och sätta ditt något annat.

    Du kan som sagt uppgradera till as3 men du får betydligt mer "pang for the buck" om du satsar på något eftermarkandsystem.

    Läs mer i min FAQ tråd.

    De flesta 6,5" högtalarna passar i dörrarna. Antingen bygger du själv eller så köper du högtalardistanser till 9-3. Finns t.o.m på Biltema! Då spelar det inte så stor roll hur djupa högtalarna är. Risken finns ju annars att magneten tar i rutan.

    Lycka till!
    /N
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Niklas 185
    Första jag hört om någon form av missnöje med addaptrarna från Backe, har funkat kalas på de fyra bilar jag byggt (ng900, 9-3, 9-5). Enda alternativet i så fall är ju att bygga själv (eller någon annan leverantör). Tyvärr så har ju inte saab begåvat sina enheter med RCA lågnivå utgång.

    Klart, du kan ju alltid rycka bort hela huvudenheten och sätta ditt något annat.

    Du kan som sagt uppgradera till as3 men du får betydligt mer "pang for the buck" om du satsar på något eftermarkandsystem.

    Läs mer i min FAQ tråd.

    De flesta 6,5" högtalarna passar i dörrarna. Antingen bygger du själv eller så köper du högtalardistanser till 9-3. Finns t.o.m på Biltema! Då spelar det inte så stor roll hur djupa högtalarna är. Risken finns ju annars att magneten tar i rutan.

    Lycka till!
    /N
    Jag har nämligen ett bra slutsteg som jag skulle lagt i bagaget med en baslåda....
    Så du tycker man ska satsa på att köpa en box av backe? Har iofs hört att BRL har något liknande....
    Tack för svaret.
    ~~~~~~~~~~~~~
    Saab 9-3 AERO -02
    ~~~~~~~~~~~~~

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Askersund
    Inlägg
    199
    Medlem#
    5523
    Japp BRL säljer adaptrar så att man får ut två par lågnivå.
    Saab 9³ aero -02, MapTun biopower
    Saab 9³ se tid-99 (sambons)

Liknande ämnen

  1. skillnad mellan olika 9-3 ss modeller?
    Av Foggemannen i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 02:18
  2. Skilnad mellan 900 modeller
    Av Rulez i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 17:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •