Halloj!
Ny på forumet och första inlägget så var snälla.... :-)
Jag förstår att man bör ha en fråga till en tråd, men som nybliven Saabägare (fd Volvoägare) så har jag en del frågor.
Hoppas det funkar, i alla fall denna gången.
Saab 9-3 Biopower 1,8t Linear
1. Köpte bilen på firma nyss och det stod årsmodell 2008 på skylten på bilen, men i alla papper står det tillverkad 2007-08.
Tillverkningsår och årsmodell är ju inte samma sak, men var kan man egentligen se vilket år som räknas som "årsmodell" i det aktuella fallet? Regbeviset?
2. Tygmattor ser ju väldigt fint ut men blir det inte problem efter en slaskig vinter? Finns det skålade plastmattor att köpa?
3. För att skaffa takräcke till bilen, måste man först köpa rails och sedan ett räcke som passar....är det bara Saab som säljer något som passar?
4. Om man nu servar bilen själv och vill släcka "dags för service" - finns det någon manöver för detta? Brukar ju kunna vara att hålla ngn knapp intryckt en stund.
5. Jag hade till volvon en OBD2 felkodsläsare och programvara på paddan, mest på skoj. Funkar den till Saaben också - vart sitter då anslutningen?
6. Ser ju ut att vara förberett för telefon med tanke på knapparna på ratten. Läste ngt om att man sätter simkort i låda i skuffen nära baksätet, under mattan. Hittar dock ingen sådan - är det bara till de dyrare modellerna?
7. Om jag vill installera ngt tillbehör i kupén finns det plusanslutning (pluspol och jordpunkt) nära till hands i kupén någonstans?
Det var nog allt jag kom på för stunden. :-)
Väldigt tacksam för svar! Bugar och bockar!