Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Köpa uppgraderingskit till 15T

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    89

    Köpa uppgraderingskit till 15T

    Hej!

    Idag har min 9000 2.3T ett steg 3 program som jag ordnat i T5-suite med T7-magnetventil och en rejäl avlastningsventil från dahlbäck racing, den går helt klart bra men mycket vill ha mer som man brukar säga och därför köpte jag ett 15t #6 som suttit i en 9000 Classic 225hk - Det är min förra vinterbrukis som ska skrotas ner av nuvarande ägare och jag kom över turbo med tillhörande rör billigt och tänkte montera det i min A50.

    Först tänkte jag bara montera turbon som den är och lägga in ett steg 3 program för Aero men effektvinsten blir ju inte så jättestor egentligen så jag funderar på att uppgradera kompressordelen till 19t och jag har hittat några "19t kit" på ebay, tex denna:
    http://www.ebay.com/itm/Mitsubishi-T...00b016&vxp=mtr

    Någon som har någon erfarenhet av dessa uppgraderingskit? Självklart så beställer jag även en renoveringssats till turbon så den blir hygglig.
    Har även hört att folk svarvar upp kompressorhuset för att få plats med ett 19T kompressoshjul som man beställer separat. Rör det sig om samma pengar då?
    Jag jagar inte varenda liten hästkraft jag kan få ut så jag behåller 6:ans raka avgashus så slipper jag bygga ny downpipe. Önskad effekt är runt: 320-350hk.

    /Anton
    9000 2.3T A50

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Innan du går vidare:

    Vad har du för koppling eller tänker byta till?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    89
    Idag har jag originalkoppling i bilen men jag är medveten om problemet den kommer ha med 19t - original så klarar väl inte kopplingen så mycket mer än det jag har just nu så även med 15t och ett steg 3 så kan det bli problem.
    Blir det nu ett 19t så kommer jag även att uppgradera koppling, IC, spridare osv.

    Just nu är jag bara nyfiken på om någon annan har uppgraderat sin 15t till 19t på det här sättet och fått ett lyckat resultat
    9000 2.3T A50

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Eftersom varje del i turbon är balanserade, så kan du ha tur att den nya turbinen är balanserad och fungerar bra att bara smäcka dit. Jag hade dock velat få den färdigmonterade turbon testad och eventuellt korrigerad vid obalans.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar Visa inlägg
    Eftersom varje del i turbon är balanserade, så kan du ha tur att den nya turbinen är balanserad och fungerar bra att bara smäcka dit. Jag hade dock velat få den färdigmonterade turbon testad och eventuellt korrigerad vid obalans.
    Tack för input! I den satsen jag länkade till så står det att dom rekommenderar att balansera efter montering men jag har för mig att jag sett färdigbalanserade också. Det kommer ju ut satser hela tiden och jag hittade en från det relativt välkända företaget Kinugawa som innehåller: kompressorhus, kompressorhjul och renoveringskit för typ 1300:- och det är ju inte så dyrt.

    Har mailat och frågat Kinugawa om de balanserar hjulen på fabriken.


    EDIT: Har fått svar från Kinugawas support och de säger att det är balaserat men dom rekommenderar att balansera igen efter montering.
    Jag har läst att några monterat och kört men de har väl haft tur antar jag!
    Tror jag kör med 15t som det är i sommar så uppgraderar jag agget & resten av bilen i vinter så har jag något att göra
    Senast redigerat av Luban den 2015-04-16 klockan 00:24.
    9000 2.3T A50

Liknande ämnen

  1. Vart kan man köpa gummimattor till OG9-3 till bra pris
    Av Pajjon i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-12-17, 13:10
  2. Speedparts uppgraderingskit fram 336mm??
    Av TobbeJonasson i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 21:08
  3. Köpa Alu IC till en og9-3?
    Av Oscarsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 00:54
  4. Uppgraderingskit chassi 9-5 vanlig ->aero
    Av Dakwin i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 23:11
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 23:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •