Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Lacka fälgar med Biltema "3D-effekt sprayfärg" aka Kameleontfärg.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Småland
    Inlägg
    57
    Medlem#
    13970

    Lacka fälgar med Biltema "3D-effekt sprayfärg" aka Kameleontfärg.

    Hade tänkt lacka om mina 3 Spoke Double 17" (ALU36) fälgar då dom är något kantstötta och lite skadade, hade kanske tänkt prova Biltemas "3D-effekt" sprayfärg: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-o...kt-2000033943/


    Tar gärna tips på vilken av dom tre färgerna som skulle passa sig bäst på bilen i bild nedan, Blå, Grön eller Brons?
    Om någon är hightech på photoshop så får ni väldigt gärna göra ett eventuellt bildprov på hur det skulle kunna se ut om man jämför lite med Biltemas bilder.

    Normalt gillar jag blått, men tror att brons skulle passa sig bäst, samtidigt som den gröna också säkert skulle passa bra.



    Tack på förhand
    Senast redigerat av Johan477 den 2018-06-24 klockan 19:22.

  2. #2
    Grundladd Mrsmiths avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    150
    Jag är urdålig på photoshop , men helt klart bronsfärgen! jag tror att blått eller grönt blir FÖR "glada färger"

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Och varför inte plocka upp samma färg på några smådetaljer, typ rails, dörrhandtag i samma färg, värt att iallafall testa i PS
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Småland
    Inlägg
    57
    Medlem#
    13970
    Citat Ursprungligen postat av Mrsmith Visa inlägg
    Jag är urdålig på photoshop , men helt klart bronsfärgen! jag tror att blått eller grönt blir FÖR "glada färger"
    Jo jag kände det med, den blåa var lite väl för stark. Det lutar nog åt brons, den gröna verkar också okej, men den känns lite för vanlig.

    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Och varför inte plocka upp samma färg på några smådetaljer, typ rails, dörrhandtag i samma färg, värt att iallafall testa i PS
    Absolut, där har du en poäng, det skulle vara värt att prova i PS. Jag kan dock en hel del i PS, men detta jobbet kändes lite mer som en omöjlighet för min del, så får försöka jaga rätt på någon som är lite bättre än mig vad det gäller PS.
    Saab 9-3 SC 1.8t Linear -06

  5. #5
    Ursäkta min trista attityd här, men jag tror att det kommer bli riktigt fult. Särskilt om du börjar måla handtag och grejer åxå. Jättefult.

    Men smaken är som baken
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 484
    Jag håller med Kingback. Hitta något bättre att lägga överskottsenergin på. Finns det någon rost som behöver åtgärdas?

    Färg kommer jag aldrig mer att köpa från Biltema då jag redan gjort det misstaget två gånger.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Småland
    Inlägg
    57
    Medlem#
    13970
    Citat Ursprungligen postat av TCarlsson Visa inlägg
    Jag håller med Kingback. Hitta något bättre att lägga överskottsenergin på. Finns det någon rost som behöver åtgärdas?

    Färg kommer jag aldrig mer att köpa från Biltema då jag redan gjort det misstaget två gånger.
    Jodå bakluckan ska fixas till så det är prio ett, men måste gå över fälgarna då dom är kantstötta.
    Jag har inte haft några problem med färgerna från Biltema förut, dock så ska man inte använda bättringsfärgen, för det är så stor färgskillnad mot original så blir inge bra.

    Funderar på att prova mig fram lite, och köra på brons på fälgar i alla fall, skulle det inte vara något som faller mig i smaken så blir det lacka dom gråa igen, eller något annat lite ljust passande färg.
    Saab 9-3 SC 1.8t Linear -06

  8. #8
    Annars är ju svarta fälgar inte så illa på en grå metallic bil. Jag har en själv så jag vet
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Småland
    Inlägg
    57
    Medlem#
    13970
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Annars är ju svarta fälgar inte så illa på en grå metallic bil. Jag har en själv så jag vet
    Funderade på det också, men vet inte riktigt om det faller mig i smaken, tror att det blir för mycket svart för min smak. Skicka gärna bild.
    Saab 9-3 SC 1.8t Linear -06

Liknande ämnen

  1. samma spridare till E85 trim o "standard" effekt Bf98
    Av Purex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 21:21
  2. En sådan roligt "gissa min effekt tråd"
    Av MicEE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 19:42
  3. Ni med "mycket" effekt i ng900, vilken koppling??
    Av turbo200 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-12, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •