Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: byte hajfena 9-3 05 ss

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -

    byte hajfena 9-3 05 ss

    Hej har haft svårt att hitta instruktioner på hur man byter hajfenan. den är under kritik och behöver bytas ut.

    Hur går man tillväga ?

    mvh julle
    Senast redigerat av Julle3 den 2015-04-06 klockan 01:27.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976
    Du plockar ner innertaket, eller i alla fall bakre delen av det. Därefter ska det vara ganska straight forward, har jag hört!

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Tack för svar ! som på 9-5 modellerna.

    mvh julle

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Höll på tappa hakan när prisuppgift för detta kom från lokala saab-verkstaden, 2400 kr skulle dem ta för detta.

  5. #5
    Jag köpte en sån här:
    http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-.../12762122.html

    Och flyttade över innehållet ifrån min GSM/GPS antenn. Sen gjorde jag jobbet själv. Summa: 301:- inkl frakt.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Bra där ! beställde en sådan tidigare idag. ska bli spännande och byta ut. vilken typ av lim ska man använda för att fästa den på karossen förutom skruven under taket ? eller är det bara tätning jag har där nu.

  7. #7
    Originalet skruvas dit, inget lim. Den tätar nog ganska bra för jag har bytt ett par stycken genom åren och de har alltid varit OK på insidan. Dra åt ordentligt.. inte genom plåten dock

    Om du ska flytta över innehållet om det finns GSM/GPS så täta antennen iallafall med silikon/smältlim eller annat lämpligt.

    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •