Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Avgassystem AB och dess rör?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    770

    Avgassystem AB och dess rör?

    Satt och kollade lite på deras sida och tyckte deras fininsh ser bra ut. Naturligtvis finns det inte bild på just 3" framrör med metallisk högflödes kat.inkl flex för 9-3 som jag var lite intresserad av.
    Någon som vet hur dessa förhåller sig mot JT rören /främre/kat mm?
    Priset verkar helt ok annars
    http://www.a-alt-avgassystem.se/saab.html
    Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
    Garaget

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    770
    Ingen som vet??? Verkar vara riktigt fina rör till bra pris.
    Jag tror på dessa och är dom så nya på marknaden att ingen har haft att göra med dom??
    Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
    Garaget

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    551
    Jag monterade 2,5'' system från dem idag. Dock utan framrör/kat. Passformen var perfekt, ja förutom att man fick bända lite i en fläns med en skruvmejsel för att bakre ljuddämparen skulle gå på. Så nu har man vart ute och bummat lite för att höra på sången... mmmmumma!!

    Kalaset inkl. frakt gick på 3860 kr. (rostfritt, halvsats från flexrör)

    Så jag är nöjd.

    //jon
    9000 2.3T -98 Steg 3
    "The blind shall see! The lame shall walk! The short shall tall! Forks for all!"

  4. #4
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006
    Citat Ursprungligen postat av wesslan_theman
    Jag monterade 2,5'' system från dem idag. Så jag är nöjd.
    Då kan man köpa ett sådant utan att va rädd för taskig kvalite o passform då?? Hur lång tid tog det innan du fick det, har nämligen ett stort hål i mitt originalrör! Men jag kan köpa ett ett år gammalt Ferrita 2,5" till ett bra pris, enda kruxet är att han ska ha tag i ett begagnat original 9-5 aero system i bra skick innan jag kan köpa det, och det vet man ju inte när det blir!! Så om du har lust att berätta hur lång leveranstiden var så skulle jag bli glad. Mitt kan ju gå rätt av närsomhelst så jag vet inte hur länge jag ska vänta på Ferrita systemet!!

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    551
    Jag beställde torsdag innan midsommar och fick det i tisdags. Det var ju lite helg och så. Men ring och hör om de kan skicka det på en gång, så vet du.

    Tog 1,5 timme att byta i en GDS-hall, dock fick jag ta till ett par speciallösningar då enpelarlyften var ivägen för att få bakaxelkröken över, ja...bakaxeln.. detta var då en ng900.

    //jon
    9000 2.3T -98 Steg 3
    "The blind shall see! The lame shall walk! The short shall tall! Forks for all!"

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Karlsborg
    Inlägg
    106
    Tja! Lite OT kanske, men jag ska köpa mig en rostfri downpipe och dessa verkar ju vara kalas! Vad tror ni, en org. DP som suttit på 15k mil, sitter den som fan eller?

    Funderar på att ringa upp till speedparts och fråga om dom kan montera eller klarar en en kille som inte har tummen precis mitt i handen?

    MVH Peter
    "If You Ain't Cav, You Ain't!"
    Ng900 2,0t Min pärla!

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Karlsborg
    Inlägg
    106
    Upp
    "If You Ain't Cav, You Ain't!"
    Ng900 2,0t Min pärla!

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    770
    Citat Ursprungligen postat av K3
    Tja! Lite OT kanske, men jag ska köpa mig en rostfri downpipe och dessa verkar ju vara kalas! Vad tror ni, en org. DP som suttit på 15k mil, sitter den som fan eller?

    Funderar på att ringa upp till speedparts och fråga om dom kan montera eller klarar en en kille som inte har tummen precis mitt i handen?

    MVH Peter
    Ta en nyckel och gå ut och känn på en av skruven. Spruta på rostlösning.
    Lossar det inte så starta en ny tråd i ämnet eller andvänd sök funktionen brukar vara bra.
    Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
    Garaget

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av K3
    Tja! Lite OT kanske, men jag ska köpa mig en rostfri downpipe och dessa verkar ju vara kalas! Vad tror ni, en org. DP som suttit på 15k mil, sitter den som fan eller?

    Funderar på att ringa upp till speedparts och fråga om dom kan montera eller klarar en en kille som inte har tummen precis mitt i handen?

    MVH Peter
    Borde inte sitta så jättehårt, Jag monterade bort min DP, var inga problem alls, tog 10 minuter max! Min bil har iofs gått 11500 mil, men borde inte vara nån större skillnad. Polarens har gått 19000 å de va inga problem heller när vi tog ner de!

    Så de är bara å ut å testa!

    //Gurra
    Power is nothing without control!!

Liknande ämnen

  1. Fråga om msn å dess webkamerafunktion
    Av Eyeball i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 17:26
  2. Reflektion över Sthlm och dess lokaltrafik
    Av fredrik_wt i forum Off Topic
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 13:36
  3. funkar dess tändstift på min bil?
    Av ErikssonR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 16:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •