Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Limma turbovinge till og 9-3

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    882

    Limma turbovinge till og 9-3

    Fick tag i en fräsch lackad turbovinge till min gamla 9-3:a. Jag har ingen vinge alls på nu (och givetvis då inga hål eller för infästning).

    Har sökt runt på forumet lite och det verkar som att det ska gå att endast limma dit vingen...? Alltså kapa av de tre infästningsgängorna på vingen och smacka dit med PL400. Dock blir man ju lite orolig att vingen ska lossna på motorvägen.

    Jag är lite nojjig över att borra i karossen då det spontant känns svårt att få hålen på rätt ställen. Har sökt på detta men inte hittat någon bra metod/mall.

  2. #2
    Tjena, jag monterade en turbovinge på min gamla 9-3a som inte hade någon heller från början. Rent spontant så känns ju limm inte som någon bra idé.
    Jag gjorde som så att jag tejpade bakluckan på de ställen där skruvhålen skulle vara på ett ungefär, sen duttade jag på lite färg på skruvarna och höll vingen där den skulle vara och fick då ett avtryck där skruvhålen skulle vara. Man måste vara 2 för att denna metoden ska fungera bra, en som håller på varsin sida om vingen.
    Sen är det bara borra försiktigt med ett litet borr och stegra sig uppåt i storlek. Sen så gradar du av hålen och lägger i lite färg där du har borrat så det inte rostar.

    Det fungerade bra för mig i alla fall!

    / Johannes

Liknande ämnen

  1. Vilket lim till og9-3 turbovinge?
    Av Swedeflyer i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 00:21
  2. Montera turbovinge og9-3
    Av Styrman_Jansson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 09:09
  3. Turbovinge
    Av lol i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 20:22
  4. Lackad Turbovinge?
    Av Mieron i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 17:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •