Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bytte ut 6x9 i hattehyllen på min 2003 SS

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    Trondheim Norge
    Inlägg
    74
    Medlem#
    -

    Bytte ut 6x9 i hattehyllen på min 2003 SS

    Hei,

    Har et par polk audio 3 veis 6x9 som jeg prøver å montere i min 9-3 ss. Jeg har oppsettet med 13 høytalere, så jeg skal bare bytte ut 6x9.

    Jeg har koblet ut diskant og 4", og koblet til gul og hvit ledning som orginalt var på de gamle 6x9" og satt gul og hvit på de nye 6x9.
    Problemet er at det kommer bare bass fra de nye 6x9. Kommer en svak pipende lyd fra mellomtone og diskant. De er 3-veis. Hvordan får jeg lyd i hele høytaleren og ikke bare bass?
    Og er det slik at 2 er + og 1 er - ?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    978
    Här kan du läsa det mesta du behöver veta om ljud i ng9-3 innan facelift: http://forum.saabturboclub.com/showt...-3-SS-SC-03-06

    Kortfattat kan man säga att det är väldigt svårt att byta ut ljud och få hela registret eftersom allt ljud går via optisk kabel. De flesta signalerna är redan filtrerade. Men jag är dåligt insatt i pre-facelift eftersom jag har en 2009 själv, någon annan kan svara bättre. Tills dess kan du läsa tråden, där står som sagt det mesta redan

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    Trondheim Norge
    Inlägg
    74
    Medlem#
    -
    Hei. Jeg finner ikke ut ifra den tråden hvordan jeg skal få lyd i min nye 3-veis 6x9". Jeg er ikke så veldig teknisk anlagt.
    Er det delefilter fra forsterker til 6x9" 4" og diskant bak? Og er det delefilteret bare til de 6 høytalerne i hattehyllen?
    Isåfall burde det vel gå an å koble høyttalerledningene sammen på min nye 6x9?

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    6x9" är väl bara bas bak i ng9-3 med fiberbuss. Delningsfilterna är inbyggda i systemet.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    Trondheim Norge
    Inlägg
    74
    Medlem#
    -
    Da må jeg koble på ledningene til 4" og diskant på kablene på de nye 6x9". Håper det fungerer. Gjør det det skal jeg legge det inn i lyd-faq'en.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Bytte kupéfläkt, tipsoch råd NG9-3 2003 - 2007
    Av NiclasSmedberg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-14, 00:07
  2. Bytte frontfanger på 2003 9-3 SS til Turbo X
    Av stureah i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 20:39
  3. Koppling bytte
    Av Calsonic i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-18, 00:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •